Er moeten zoń 25 pakketten worden bijgewerkt. Gaat eerst goed maar dan gaat de download snelheid terug naar 0 bytes,
Soms wil ik mijn home map opschonen bv wil bv een iso weggooien omdat de CD allang gebrand is. Maar ik krijg de melding prullenbak vol terwijl ik de prullenbak toch maar alvast geleegd had, ik krijg die oude isos maar niet weg. Omdat de prullenbak zogenaamd vol is.
Graag voortaan iedere aparte vraag in een aparte draad.
Mensen gaan antwoord geven op één van de vragen en andere weer op de andere. Alles loopt door elkaar en op het laatst weet niemand meer wat bij wat hoort. Zeker niet als in de toekomst iemand op de draad stuit bij bijv. zoeken via Google.
Op je tweede vraag.
Een ISO is redelijk groot. Als je die naar de prullebak verhuist, heb je tijdelijk twee maal die ruimte nodig. Mischien is dat er niet op /home. Gooi het dus maar gelijk weg en verhuis het niet (bijv, vanaf de CLI).
Je vertelt helemaal niet wat je doet. Ik weet minstens drie manieren om “pakketten bij te werken” en er zijn vast nog varianten. Dus graag: wat doe je, wat verwacht je dat er gebeurt en wat gebeurt er in werkelijkheid.
En uiteraard begin je met te vertellen welke versie van openSUSE je gebruikt. En als er enige kans is dat de desktop er iets mee te maken heeft, vertel je ook welke desktop.
De meesten hier zijn gewoon openSUSE gebruikers en geen helderzienden
Ik heb 't een paar keer meegemaakt dat het systeem de prullenbak niet kon legen ( lang geleden, maar toch ). De oplossing was om ~/.local/share/Trash te verwijderen. Die wordt dan automatisch opnieuw aangemaakt.
er verschijnt een tekentje in de onderste taakbalk, een gekarteld cirkeltje met een soort T erin en wanneer je daar met de muis overheen gaat verschijnt er een melding : u heeft 4 (of 40) parketten voor bijwerken . Of de melding: u heeft 4 elementen voor het bijwerken van pakketten. Een van die updates liet mijn systeem crashen, resultaat:(grub repair)
De melding bij het updaten is: Het verwijderen van een beveiligd pakket is niet toegestaan. pakket 2015-479.
Blijkbaar moet eerst een pakket verwijderd worden voordat een ander kan worden geïnstalleerd.
De pakketten die eerst verwijdert moeten worden heetten mariadb 5.5. 33 -7-2 en
mariadb 5.5.44-4-1
Ik mag er toch op vertrouwen dat mij een eerlijke update suggestie toegestuurd wordt!