Organisatie software

Heren,

Jullie weten nogal veel.
Ben een aantal keer hier buitengewoon goed geholpen. Daarvoor ben ik jullie nog steeds zeer erkentelijk.

Vandaar mijn vraag.
Ik loop nu tegen het volgende aan:
Ben bezig om een groepje mensen te ondersteunen voor het organiseren van vrijwilligers in de gezondheidszorg, ja, ja ik ook al.

Het gaat allemaal voorspoedig en nu zoeken we een softwarepakket om de werkplanningen van vrijwilligers en aanverwanten beter op elkaar af te stemmen. Nu heb ik wel eens wat gezien van E-Groupware. Lijkt heel interessant zeker als je kijkt naar de talrijke mogelijkheden. Alleen op het internet zie je niet zo veel ondersteuning. Zeker als je het vergelijkt met de Joomla instructie filmpjes op Youtube. Helaas niets van dat al voor E-Groupware.
Dus vandaar mijn vraag:

1. Wie kent E-Groupware
  2. Waar kan je goede ondersteuning vinden?

Het kan natuurlijk ook zo zijn dat iemand een geweldig alternatief weet!
Het gaat mij er in het bijzonder om:

• een werkplanning
  • Ook handig zijn:
    [LIST]
  • centrale webmail
  • storingsmeldingen
  • centraal adressenboek
  • documentenbeheer

[/LIST]
Sta open voor al jullie sugesties.

Het eerste dat in mijn hoofd opkomt is Kolab. Daar ben ik zelf mee bezig om voor een cultuur organisatie met een groot los-vast medewerkers- en vrijwilligersbestand zoiets op te zetten. Groot voordeel van Kolab is dat het volledig open en gratis is, ik kan alleen niet beoordelen of het ook aan jouw eisen voldoet. Voor een paar tientjes per maand huur je een VPS met Centos 6 erop, instructiefilmpjes / -docs zijn er voldoende te vinden. Groot bijkomstig voordeel voor jou is dat je dé Kolab-client (naast volledige webbedienbaarheid) al aan boord hebt (al dan niet geïnstalleerd): KDE’s Kontact suite.

Bedankt voor de tip. Zal Kolab bekijken!
Eerste indruk is dat het minder mogelijkheden heeft dan E-Groupware.
Maar de instructiefilmpjes op Youtube zijn er wel meer.

Alvast bedankt voor de tip.

Vr. gr. Jan

Je weet dat Egroupware OBS (Open Build Service) gebruikt, en er (dus) pakketten kant-en-klaar beschikbaar zijn voor openSUSE?
Met al dit soort pakketten is de grootste zorg altijd om ze in den beginne goed te vullen. Hoe meer info beschikbaar, hoe beter alle geautomatiseerde stukken lopen, hoe meer je er ook uit kunt halen.
Ik zal op mijn eigen openSUSE server 's Egroupware installeren, 's kijken wat 't allemaal te bieden heeft.