openSUSE op tablet

Heb een oude tablet gekregen en wil daar openSUSE op te zetten.
Het is een Archos 10.1 internet tablet met een A101IT-V6 board draait nog op Android 2.4.83.
Er zit een ARM cpu 1GHz ARM Cortex A8 in.
Het rooten van dit ding gaat heb een sd kaart erin met openSUSE arm, maar geen mogelijkheid om ook daadwerkelijk een install te doen.

Heeft iemand een handig ideetje?

Wat wil je precies? Native openSUSE draaien, of Android + emulator?
Op ARM apparaten doe je geen installatie zoals op PC’s etc., je “klapt” er een image op, boot daarvan en breidt dan uit. Je hebt daarvoor een image nodig met de juiste firmware. Volgens mij. Het kan ook best zijn dat je een alternatieve recovery manager nodig hebt om zo’n ARM image op het ding te zetten.

Mijn advies is om eerst 's in de mailing list opensuse-arm@opensuse.org te kijken/posten, maar ik ben zeer benieuwd of er meer reacties komen en zeker naar jouw bevindingen. Ik heb hier zelf een Samsung Galaxy Tab2 liggen met Lollipop 5.1 (jawel), wil best 's mee kijken of ik daar ook op één of andere manier openSUSE voor ARM op aan de praat kan krijgen. Ik heb wel 's wat gelezen over busybox en emulatie maar toentertijd had ik 't ding nog niet geroot.

Wil dat ding native openSUSE laten draaien, de “bios” draait op Angstrom. Het image voor openSUSE is aanwezig maar de juiste firmware is een beetje een probleem.
Archos ondersteund dit tablet niet meer. Heb al wat gerommeld met Archangel ap, maar dat wil ook nog niet.http://www.arctablet.com/blog/archos-tablet/archos-101-one-click-root-temporary-for-firmware-2-0-71-using-archangel/
Zal inderdaad op openSUSE-ARM verder kijken en mailen.
Het moet volgens mij kunnen en het zal gaan lukken.

Wel leuk dat prutsen. Heb nu wel Debian op mijn Nokia N900 werkend, dit bericht is via de Nokia.
Helaas kreeg ik openSUSE en Debian niet op de tablet tot nu toe.
Reden om eens met Debian te proberen omdat Debian een installer heeft voor ARM.
Hoopte deze installer te kunnen gaan gebruiken voor de tablet en openSUSE.
Weer even achter de boeken dan maar.

https://lizards.opensuse.org/2013/02/20/opensuse-on-phonestablets/

Hoppetee, dat is een goede.
Dat wordt weer vrolijk prutsen, dan gaat de andere nokia n900 met openSUSE komen. ( heb er 3)rotfl!
Volgende stap is de tablet.

Ik zag je post op de mailing-list. Je zou zeggen dat 't mot kenne. Android heeft gewoon een linux kernel, dus …
Maar, ik denk dat op dit gebied iets gangbaarders meer kans maakt. Al is het meeste wat ik erover zie toch gebaseerd op emulatie/virtualisatie.

Het gangbare vind ik een beetje minder leuk.
De Nokia 900 heeft in ieder geval al door dat die wat moet in de root sessie.
Dat kan zomaar eens gaan goed komen.

Het tablet heeft nu ook een echte root mogelijkheid, vraag mij even niet hoe.
Hier moet dus openSUSE echt als native os gaan werken. Of het lukt is vraag 2.

Vanavond ga ik weer prutsen.

Interessante discussie en evolutie die ik met veel belangstelling volg.
Hopelijk hebben jullie geluk en kan je dit dan met het forum delen.

Ik heb ook gelezen in het Linuxmagazine dat men bezig is een tablet te ontwikkelen met daarop Linux . Maar alles werkt nog niet tot ten volle tevredenheid, afwachten …
Belet niet om intussen naarstig verder te experimenteren en te prutsen.

Mvg.,
Mauk.

Die was er al bijna, de Vivaldi tablet. Is uiteindelijk mislukt omdat één van de commerciëel betrokkenen zich terugtrok.

Eigenlijk draaien alle Android tablets op linux. Daar is wel wat discussie over, maar wat wij vandaag de dag linux noemen (bijv. openSUSE), is eigenlijk linux+desktop naar keuze.