OpenSuse NVIDIA driver repositories weg ???

Ik merkte deze morgen dat ik de NVIDIA drivers niet meer kan installeren via de volgende links :
Version: 12.1 ftp://download.nvidia.com/opensuse/12.1/
Version: 11.4 ftp://download.nvidia.com/opensuse/11.4/
Version: 11.3 ftp://download.nvidia.com/opensuse/11.3/
Version: 11.2 ftp://download.nvidia.com/opensuse/11.2/

Het lijkt er op alsof NVIDIA een en ander heeft aangepast/verwijderd.

Of doe ik iets verkeerd ?

Ik installeer zelf altijd “the hard way”, en heb net even gekeken, maar de mappen waar de pakketten in staan zijn leeg. Merkwaardig. Ik duik er even in.

Gedaan : http://forums.opensuse.org/forums/nederlands-dutch/community/nl-how-tos/474279-nvidia-driver-op-opensuse-12-1-handmatige-installatie.html#post2455140 NB. Deze driver versie werkt niet met NVIDIA kaarten van voor de 6000 serie. Mocht er behoefte zijn aan een versie voor die kaarten, dan kan ik die maken, alleen niet testen.
**
En, ja hoor: net klaar, en de repos zijn er al weer, en gevuld met driver pakketten !!**

Hahaha, altijd het zelfde, maar die howto van je is een uitkomst voor velen
Petje af :slight_smile:

Hi Knurpht,

Bedankt voor het fix-en van de repos. Het werkt weer en ik hoef niet ’ the hard way’ !!

Da’s veel te veel eer. Ik heb nix gefixed. Wat er wel aan de hand was weet ik niet, maar 't werkt allemaal weer naar behoren.

Er was een nieuwe driver uit voor NVidia (Versie 295.40, release date 11/04/2012). Ze hebben de repo’s dus geupdate maar die waren in de tussen tijd toen even een tijdje leeg. Dat gebeurd wel vaker.

De “Hard Way” (die eigenlijk niet zo hard is) werkt altijd, maar die zal je wel zelf moeten bijhouden en het weer opnieuw instaleren bij elke kernel update.

Aangezien de repo door NVidia zelf word onderhouden en niks met openSUSE te maken heeft kan hij af en toe eens weg wezen. Een ander iets wat ik wel heb gezien is dat openSUSE een nieuwe kernel uitbrengen en het soms wel een paar dagen duurt voordat NVidia een nieuwe RPM heeft. Dat veroorzaakt altijd een vloedgolf van posts in de forums van mensen die dus dan net openSUSE weer instaleren en plots geen drivers hebben;)

Maar blij dat alles weer werkt!