Personal Ola
am mounting a server with squid + ldap to put I am having some problems… mostrarai my scene so that let us can discover a solution…
Server 01: SAMBA PDC + LDAP
server 02: SQUID + DNS + APACHE
Scene:
I installed and I configured the samba + openldap perfectly… I register in cadastre users, I placed them you scheme in the domain all perfect one. server 2 the apache this a wonder and dns deciding internal and external name for meudominio.com. now I am creating a mechanism of autenticao of squid in the database openldap that this in servidor01. how much I try to execute the command below the console is thinking and thinking as if it had not found the server ldap.
squid_ldap_auth - v3 - ZZ - b " ou=Users, dc=meudominio, dc=com" - h 192.168.10.250 to admuser admpasswd
Squid is starting normally does not show errors nor when I execute the command… below the lines of referring mine squid.conf the authentication in ldap. external_acl_type ldap_group %LOGIN /usr/sbin/squid_ldap_group - ZZ - b " ou=Group, dc=meudominio, dc=com" - f " (& (objectclass=posixGroup) (cn=%a) (member=%v))" - B " ou=Users, dc=meudominio, dc=com" - F uid=" %s" 192.168.10.250 389
acl password proxy_auth REQUIRED
acl password_group eXternal ldap_group #grupos#
acl password_ eXternal ldap_group #grupos#
http_access allow password_group
I know that eh a common but necessary case not to make mine squid to legalize in balse openldap that this in another server…. e after this still I go to have that to also make postfix…. ehhehee… but this eh another subject …
Thanks since already all aid!
Ola pessoal estou montando um servidor com squid + ldap porem estou tendo alguns problemas… mostrarai meu cenário a fim de que possamos descobrir uma solucao…
Servidor 01: SAMBA PDC + LDAP
servidor 02: SQUID + DNS + APACHE
Cenario:
Instalei e configurei o samba + openldap perfeitamente… cadastro usuarios, coloquei as maquinas no dominio tudo perfeito.
o servidor 2 o apache esta uma maravilha e o dns resolvendo nome para meudominio.com interno e externo.
agora estou criando um mecanismo de autenticao do squid na base de dados openldap que esta no servidor01.
quanto tento executar o comando abaixo o console fica pensando e pensando como se nao tivesse encontrado o servidor ldap.
squid_ldap_auth -v3 -ZZ -b “ou=Users,dc=meudominio,dc=com” -h 192.168.10.250 admuser admpasswd
O squid está inicializando normalmente nao mostra erros nem quando executo o comando … o
abaixo as linhas do meu squid.conf referente a autenticacao no ldap.
external_acl_type ldap_group %LOGIN /usr/sbin/squid_ldap_group -ZZ -b “ou=Group,dc=meudominio,dc=com” -f “(&(objectclass=posixGroup)(cn=%a)(member=%v))” -B “ou=Users,dc=meudominio,dc=com” -F uid="%s" 192.168.10.250 389
acl password proxy_auth REQUIRED
acl password_group external ldap_group #grupos#
acl password_ external ldap_group #grupos#
http_access allow password_group
Sei que nao eh um caso comum mas preciso fazer meu squid autenticar na balse openldap que esta em outro servidor… e apos isso ainda vou ter que fazer o postfix tambem… ehhehee… mas isso eh outro assunto…
Agradećo desde ja toda ajuda!!!