Open suse 12.1 Xfce Vragen Nieuw

Hallo totaal nieuw met opensuse / niet met Linux in het algemeen

Simply open YaST Software Management.
Kickoff menu => Computer tab => Install Software

Hoe installeer ik nieuwe programmaas / ik kan in Xfce Yast niet vinden ook niet via de commandline

Hoe installeer ik b.v Sox via de commandline

Ayla

Hallo Ayla,

Welkom hier.

Software installeren gaat het beste met YaST > Software > Softwarebeheer.

Dan kun je in het zoekveld zoeken met bijv. *xfce. *Dat levert dan een hele lijst op, waarvan je niet zeker weet of je het allemaal nodig hebt (hoewel alles intalleren kan geen kwaad en veel ruimte neemt het ook niet in).Maar in jouw geval is het handiger om vanuit het menu Beeld het onderdeel Patronen te kiezen. Je krijgt dan een lijst waarin je onder Grafische omgevingen ook XFCE vindt. Dat kun je dan in één klik aanvinken en installeren.

Met sox in het zoekveld moet je het kunnen vinden. Vanaf de command line gebruik je zypper (zie* man zypper*), maar dan moet je eigenlijk weten hoe het pakket precies heet, terwijl je met YaST echt kan zoeken.

Overigens, heb je de multimedia truc al toegepast, met het inzetten van de Packman repo? Want je moet echt de sox van Packman hebben: http://forums.opensuse.org/english/get-technical-help-here/multimedia/452884-multimedia-one-click.html

Ha Ayla,

Welkom hier. Over het mutlimedia verhaal staat in de nl subforums - Community - NL-HOWTO’s ook een stukje. Als je dat volgt, levert dat volledige multimedia ondersteuning op.
Xfce is niet een programma, het is een desktop omgeving. Net als GNOME, KDE, LXDE, RazorQT. Is er een reden dat je Xfce wilt gebruiken?