nvidia splash screen verwijderen

opensuse 11.4/KDE: hoe kan ik bij boot van het nvidia splash screen afgeraken ?

Dit kun je doen door de /etc/X11/xorg.conf.d/50-devices.conf file te bewerken. Hier dient het volgende toegevoegd te worden:

Option “NoLogo” “True”

Ik zie verder geen reacties, in deze thread na die van jou, jdaandels. Heeft dit gewerkt, jolato? Want het lijkt mij dat de oplossing niet helemaal klopt. Ik kan het mis hebben natuurlijk.

In de eerste plaats heb ik de NoLogo optie in 50-device.conf staan, niet in 50-deviceS.conf, wat ik ooit ergens in het Engelse deel van het OpenSUSE-forum heb opgepikt. Het verschil is 1 s. Maar toch wel significant, denk ik.
Bovendien heb ik er geen “True” achter. Het zal wel geen kwaad kunnen (zo heeft het dacht ik jaren in het aloude xorg.conf gestaan), maar het werkt bij mij in ieder geval zonder.
Het ziet er bij mij zo uit, als ik het commando cat intoets:

@6d48226d:~> cat /etc/X11/xorg.conf.d/50-device.conf

De output:

@6d48226d:~> cat /etc/X11/xorg.conf.d/50-device.confSection "Device"
  Identifier "Default Device"

#Driver "radeon"
  Option        "NoLogo"

## Required magic for radeon/radeonhd drivers; output name
  ## (here: "DVI-0") can be figured out via 'xrandr -q'
  #Option "monitor-DVI-0" "Default Monitor"

EndSection
@6d48226d:~>

Ik heb door nieuwsgierigheid gedreven de optie NoLogo ook in 50-devices.conf gezet, maar toen wilde X niet meer starten. Geen punt, ik heb vi gestart en het bestand aangepast. En hij deed het weer. Maar ik hoop niet dat een newbie dit overkomt. Vandaar dat ik toch nog even reageer.

Voor zover ik 't weet maakt het niet uit in welke .conf je 't zet, de driver pikt de optie op van de Xorg settings als geheel, denk ik. In xorg.conf kon je 'm ook in een willekeurige sectie zetten. Eveneens meen ik me te herinneren, dat elke zgn. boolean Option “Key” door “True”, “On” etc kan worden, waarbij er een standaard waarde voor de Option “Key” is. Als je er wel netjes “true” of “false” neerzet is 't bij veel opties met hele lange namen wat makkelijker te zien wat er aan en uit staat. Ook kun je voor elke optie waar de key begint met "No, dat vervangen door ", dwz “NoLogo” vervangen door “Logo”.
Op dit moment heb ik een grote Kate sessie met 293 php bestanden openstaan en ik wil niet het risico lopen mijn Ctrl-Z nog nodig te hebben :D, maar ik zal 't eens even proberen op mijn laptop.

Over “50-devices.conf”: ik denk dat daar iets anders misgegaan is. Had je een kopie van 50-device.conf gemaakt ? Dan zou het kunnen dat daardoor een conflct is ontstaan.

Mooi, dan heb ik in ieder geval iets geleerd. Dankjewel!