Beste forumleden,
Ik heb al een topic staan in dit forumdeel, maar omdat het al lang niet meer gaat over mijn partities start ik maar een nieuw topic.
Na een update van van mijn pas geïnstalleerde OpenSuse 12.1 (Gnome) werkt mijn grafische interface niet meer.
Mijn moederbord en grafische kaart zijn NVIDIA GeForce 6100.
Ik heb geprobeerd met deze howto van Knurpht de driver opnieuw te installeren en dit in de failsafe sessie.
Naar Yast gaan was geen enkel probleem, maar eens in Yast2 kon ik de volgende stap al niet meer nemen omdat die er bij mij niet opstaat.
start - Yast - Software (heb dit geopend met “su -c yast”)
Kies Beeld - “Patronen”,… hier loopt het dus mis, want dat staat er bij niet tussen. Is hier wel een Engelse versie.
Ik heb wat foto’s genomen van wat ik op het scherm te zien kreeg:
Gek genoeg heb ik ook nergens anders iets gezien waar ik de softwarebronnen kan aanpassen.
Ik moet daar dus “Linux kernel developpment” instellen en dat gaat nu niet.
Dan maar eens geprobeerd OpenSuse op te starten via Grub ‘e’ in runlevel 3, maar hier kreeg ik dezelfde Yast2 te zien zonder “patronen” of "patterns, dus sta ik nu even ver als in het begin.
Vreemd vind ik, en het was ook nog even zoeken tot ik de juiste regel vond, maar het is wel gelukt op die manier.
Het was spannend, maar OpenSUSE werkt nu weer
(Alleen zit ik nu weer in Ubuntu om dit bericht te typen, want Firefox geeft een error wanneer ik wil inloggen).
Aan Knurpht wil ik nog vragen of hij de howto even aanpast voor die mensen die niet meer in de grafische interface kunnen komen, dus hoe je dan die voorbereiding dan moet doen.
ook staat er bij het run commando: sudo -c enz…, maar dat werkt niet, moet su -c enz… zijn, bij mij toch.
Heel veel mensen hebben volgens mij dit probleem na een update (ubuntuforums staan hier ook vol van) en het is fijn wanneer je het dan zelf kunt oplossen zonder herinstallatie van het os.
Nog een detail: hoe stop je de pc als je in console zit? Met su -c halt moet ik uiteindelijk nog de pc met de knop uitzetten.
In ieder geval aan iedereen die geholpen heeft: bedankt.
Als je nog problemen wilt roep je maar