Nextcloud werkt niet ged

Ik heb Nextcloud geinstalleerd. Echter als ik iets geopend wil hebben bv de instellingen dan werkt dat niet. Ik gebruik thumbleweed. Hoe krijg ik dat weer werkend?

Hoe heb je Nextcloud geïnstalleerd? Heeft 't überhaupt gewerkt? Hoe update je Tw?

Ja het heeft prima gewerkt. Ik heb nextcloud geinstallerd via softwarebeheer. Updaten doe ik via de termimal met deze code

sudo zypper dup

Meldingen?
Graag output van

sudo rcapache2 status

Kun je uitleggen wat het precies niet doet? Eigenlijk weten we niet eens of 't nou gaat om server- of om client-kant. Hoe meer je ons vertelt over de situatie, hoe beter we kunnen uitvogelen wat er precies misgaat.

Draait nextcloud op een eigen domein, of op ip-adres?

Het gaat om de desktop client. Ik heb daar stack aan gekoppeld. Via de desktop synch client heb ik een map op mijn computer waarin ik alles plaats, alles wat daarin geplaatst wordt gaat vervolgens naar stack. Ik heb eens gekeken via de browser bij stack en daar zie ik dat er wel wat geupload wordt maar niet alles.

Als ik nu in de taakbalk naar bv de instellingen wil kijken dan duurt het enorm lang voordat het geopend wordt en als ik dan iets wil bekijken bevriest het.

Hier is de output:

fred@localhost:~> sudo rcapache2 status
[sudo] wachtwoord voor root:  
● apache2.service - The Apache Webserver
   Loaded: loaded (/usr/lib/systemd/system/apache2.service; disabled; vendor preset: disabled)
   Active: inactive (dead)

Dan werkt het, maar wat heb je allemaal in die map gemikt? Daarbij, de dav verbindingen van stackstorage zijn niet echt geweldig

Daar staan wallpapers in, tekstbestanden ed. Een aantal iso bestanden.

Is het trouwens veilig daar mijn config in te zetten van de vivaldi browser? De mail doe ik maar niet die upload ik naar een externe harde schijf.

Op zich is stackstorage veilig, als je er een fatsoenlijk wachtwoord op hebt zitten. Mail doe ik zelf niet, is allemaal IMAP, dus blijft wel op de server staan. Daarbij is het wel zaak dat je mailclient dan niet verzonden berichten in de lokale mappen zet, maar in de IMAP folders van je account.
Waarom je een browser config zou backuppen weet ik niet. Doe dat zelf niet, maar zie ook niet wat daar onveilig aan zou zijn, tenzij je onversleuteld wachtwoorden gebruikt of ze door Vivaldi laat opslaan.

Wat je met ‘alles’ wel kunt doen ( niet alles, doe dit bijv. niet met je cache, of databases die snel veranderen ) is wat ik doe. Hier zie je de inhoud van /home/knurpht/Nextcloud, de map die naar mijn Nextcloud server gesynct wordt:

knurpht@Knurpht-HP:~/Nextcloud> ls
**Administratie**  **Devel**      **InstantUpload**  **Notes**         **Sleepy Time Sessions (half album, beta stage)**  **UploadTemp**  **ZelfMuziek**
**Afbeeldingen**   **Documents**  **Muziek**         **PublicShares**  **Storage**                                        **Videos**
knurpht@Knurpht-HP:~/Nextcloud>

Om gedoe te voorkomen bestaan Administratie, Documents, Afbeeldingen, Devel, Videos ook in /home/knurpht, maar dan als symlinks ( snelkoppelingen ) naar de mappen in die Nextcloud map:

knurpht@Knurpht-HP:~> ls
Administratie  Documents    **Muziek**           phpmyadmin.conf                           **test**
Afbeeldingen   **Downloads**    **naamloos.mp4**     **rpmbuild**                                  touch
**bin**            **Foto's**       **Nextcloud**        **RPMS**                                      **Tox**
check          index.html   Nightswimming    **SAVED**                                     Videos
count          **Install**      ome introductiq  **Schermafdruk van 2018-06-19 22-19-53.png**  **VMs**
**Desktop**        **logs**         **Openbaar**         suse.wifi                                 **vokoscreen-2018-06-14_15-34-15.mkv**
Devel          mozilla.pdf  Owncloud         **Temp**
knurpht@Knurpht-HP:~> 

De Owncloud is er ook vanwege compatibiliteit met Nextcloud, zodat ook paden die leiden naar mijn vroegere Owncloud instance blijven werken.

Ik hoop dat 't zo een beetje duidelijk is

Als ik het goed zie is zijn apache niet actief maar inactief

Heb je inmiddels je Nextcloud al weer werkend?