Windows XP wil ik gaan vervangen door OpenSUSE maar de leverancier van mijn belangrijkste applicatie vereist voor een correcte werking dat de Remote Desktop Client wel Network Level Authentication (NLA) moet kunnen ondersteunen. Kan dat met OpenSUSE?
Concrete vraag. Kan ik Windows XP vervangen met Windows 7 of kan ik naar OpenSUSE?
Dat moet kunnen met openSUSE 13.1, er is dan wel freerdp nodig dit kan je installeren via Yast of zypper
FreeRDP is a client-side implementation of the Remote Desktop Protocol (RDP) following the Microsoft Open Specifications. This package provides the client application.
Zou het eerst proberen lijkt mij
XP kan je vervangen met 7 en of openSUSE
rdesktop zou dit moeten ondersteunen als ik het goed lees. Ik kan niet zeggen dat ik het heb geprobeerd.
En over je concrete vraag: Je kan het natuurlijk ook allebei draaien je PC. Ik heb ook Windows 7 en openSUSE 13.1 op een desktop. Ik gebruik Windows 7 voor games en openSUSE voor de rest. Het hangt er ook vanaf wat jou belangrijkste applicatie is en wat jij bereidt bent om te leren en om eventueel zelf problemen op te lossen (met onze hulp natuurlijk ). Verwacht de leverancier dat zij via remote desktop op jou computer te kunnen inloggen of dat jij via remote desktop op hun computer kan inloggen?
Ik heb “Remmina” geïnstalleerd, dat werkt samen met freerdp, en heeft in de interface een NLA optie. Als die niet zou werken zou-ie er niet zijn in mijn ogen, maar ik kan 't niet testen.