Netwerk problemen met 13.2

Ik ben al verschillende topics tegen gekomen met netwerkproblemen maar die waar ik tegen aan loop nog niet. Tijdens de installatie wordt gevraagd een netwerkverbinding op te zetten. Via de te doorlopen stappen wordt mijn wlan-netwerkkaart herkent (in Linux Mint wordt de kaart herkent als “Broadcom Corperation BCM4313 802.11b/g/n Wireless LAN Controller” en daar heb ik geen probleem met de wlan verbinding). Ik krijg bij één van de vervolg keuzes de mogelijkheid om mijn draadloze netwerk te selecteren maar verder, wat ik ook probeer, ik krijg geen werkende wlan verbinding.

Jammer, ik wil graag OpenSuse verder uitproberen maar ik kom hier niet uit!

Ps.ik probeer OpenSuse te installeren op een Asus Eee Pc 1015PEM

Hallo, en welkom hier.

Heb je de installatie doorgezet (zonder netwerkverbinding dus)?
Zo ja, dan kunnen we op je draaiende systeem gaan kijken of we iets kunnen doen.

Yup. Mint levert de gesloten drivers van Broadcom wel mee. openSUSE mag dat om juridische redenen niet doen. Maar, ik neem aan dat je wel een bedrade netwerkverbinding hebt?
Zo ja, voeg dan middels Yast - Software - Software bronnen - Toevoegen - Bronnen onderhouden door de gemeenschap - de Packman repo toe. Vertrouw de sleutel als daarom gevraagd wordt. Start nu Yast - Software - Softwarebeheer op, en zoek op “broadcom-wl”, selecteer het pakket “broadcom-wl” voor installatie, de juiste kernel-module (driver) wordt vanzelf meegeselecteerd. Het kan zijn dat jouw netwerkkaart ook het pakket b43-firmware nodig heeft. Installeer dat ook, open na installatie een terminal venster en doe

sudo install_bcm

gevolgd door een TAB. De naam van de firmware installer wordt aangevuld, druk op Enter. Herstart het systeem en de wifi kaart zou moeten werken.

Hartelijk dank, probleem opgelost!!!

lol!

Geen dank, veel plezier met openSUSE.