MS Core fonts

Hallo allemaal,

Omdat ik voor mijn tekstdocumenten bepaalde lettertypes nodig (Arial, Verdana, etc.) die alleen te vinden zijn in die TTF MSCorefonts package heb ik dus freemscorefonts geinstalleerd. Echter heb ik nu de indruk dat dit mijn lettertypes van mijn desktop en menu’s en venster enigzins “om zeep” geholpen heeft. Kan ik dit nog fixen? OF heeft het toch iets te maken met de subpixels?

Alvast bedankt!

[HR][/HR] ASUS P5KPL-AM SEIntel Core™2 Quad CPU Q82004 GiB ramnVidia GeForce 9500GTRealtek RTL8101/8102ERaLink RT2500 802.11gOptiarc DVD RW AD-7200AHDD:Samsung HD501LJ/HD103SI* OpenSuse 12.2 KDE

Waar heb je “freemscorefonts” vandaan? Ik heb je in een eerdere post de tip aan de hand gedaan om alleen uit de repos te installeren. In Softwarebeheer zoeken op ‘fonts’ had je geleid naar ‘fetchmsttfonts’, die trekt de MS fonts binnen. Over het probleem: dat is voor ons nu gissen. De enige manier zou zijn om ook het freemsfonts te installeren en te kijken waarom mijn eigen desktop er raar uitziet. Dat wil ik met openSUSE pakketten nog wel eens proberen in een test account, maar niet met externe zaken.

Sorry, bedoelde ook fetchmsttfonts :shame:.

En die staat inderdaad in de repo’s.