mp3 speler tip voor mensen met een hekel aan amarok

Hekel aan amarok en mis je xmms?

Instaleer QMMP,
zelfs de classic skins van winamp kun je gebruiken, berg aan plugins.

groet Hendrik.

rotfl!

Heb ik net gedaan en ik ben helemaal gelukkig.

Het is niet alleen maar de interface.

Maar ik heb eindelijk weer een audio player die al mijn muziek bestanden afspeelt.

Ik heb 3 .ape bestanden, en de meeste spelers op Linux weigeren die af te spelen.

Nu had ik er één gevonden, die 2 van de 3 ape bestanden afspeelde, maar nu met xmms dus alle 3.

Voor wie nu denkt in de maling genomen te worden.
.ape bestanden zijn van Monkey audio. :stuck_out_tongue:

Volgens de makers zijn ape bestanden looseness.

Zo luister in nu eindelijk op openSUSE weer naar Jean Michel Jarre oxygene 763 kbps
Dat is meer als mp3 aan kan ( mp3 = max 320 ) en ik vermoed dat de meeste spelers daar geen raad mee weten.

Voor zover ik 't weet is 't .ape (monkey audio) oorspronkelijk van Apple. Veel audio-compressie codecs als MP3 geven signaalverlies (hoge tonen, lage tonen). Dat betekent dat je als je van een CD mp3 ript en er dan weer wav van maakt, je een deel van de audio kwijt bent. Met “lossless” compressie betekent 't dat er wel gecomprimeerd wordt, maar zonder verlies aan signaal. Het open voorbeeld is FLAC. Mensen die gezegend zijn met een goed gehoor kunnen 't verschil horen.

Dat het van apple komt wist ik niet, wel ben ik erg blij met ape bestanden.
Ik weet alleen niet of het een zegening is, dat ik het verschil hoor tussen een cd en een 320 kbps mp3. :wink:

Maar ik heb dan ook een sennheiser headset, niet de duurste overigens.
Een betere staat wel op me verlanglijstje.

Een beetje bang dat ik me dan nog meer ga storen aan 128 kbps mp3’s ben ik wel.

Het geluif op you tube is vaak ook een bron van ergernis voor mij.

Elk voordeel heb ze nadeel ?

FLAC is wel veel makkelijker. Dat is doet het standaard op elke linux distro, via libFLAC . Wil je ook rippen naar FLAC, dan moet je het pakket “flac” installeren.

Ik ben best wel even aan het zoeken geweest naar een goed rip programma op Linux.

Ik wilde namelijk een programma dat het zelfde deed als het programma dat ik op windows gebruikte.
Niet alleen maar rippen, maar ook controleren of het goed gegaan was.

Cd paranoia was als me geheugen me niet in de steek laat, de oplossing.

Het windows programma was overigens gemaakt door iemand die het zat was, om na het rippen alle bestanden af te moeten luisteren, om te horen of het wel goed gegaan was. De naam ben ik echter kwijt.