Mount probleem

Kreeg bij het mounten van een HDD de volgende melding.
Normaal wordt deze HDD gebruikt in een andere pc, het opstarten van die pc lukte niet.
1 van de partities heeft een probleem.
Denk dat het onderstaande de reden is.
Vraag hoe kan ik de Structure cleanen, zoals is gemeld.

An error occurred while accessing 'Home', the system responded: De gevraagde bewerking is mislukt: Error mounting /dev/sdh7 at /run/media/ben/8f394243-a99b-467a-9044-08dcdd54feb0: Command-line `mount -t "xfs" -o "uhelper=udisks2,nodev,nosuid" "/dev/sdh7" "/run/media/ben/8f394243-a99b-467a-9044-08dcdd54feb0"' exited with non-zero exit status 32: mount: mount /dev/sdh7 on /run/media/ben/8f394243-a99b-467a-9044-08dcdd54feb0 failed: Structure needs cleaning

Het is natuurlijk handiger om het niet via de desktop te laten mounten, maar gewoon vanuit een root terminal met mount. Dan zie je het allemaal veel beter.

Maar ik denk dat het file systeem corrupt is. Ik heb xfs nog niet gebruikt, dus ik weet eigenlijk niet of fsck er op werkt (op btrfs bijv. niet). Probeer het eens.

Edit:
volgens

man fsck

is er een fsck.xfs.
Dus

fsck -t xfs /dev/sdh7

zou het goede commando moeten zijn.

Mmmm. Er is xfs_repair. Heb daar ooit 's gebruik van proberen te maken, maar in dat geval was 't domweg einde HDD.

Zo nu pas bezig geweest met die HDD. Er was even hoop kon wat mappen zien en redden en toen was er niets meer te halen en te delen.
Helaas is die overleden nu niks geen repair.
Wel een schurend zand in de lagers geluid.

Hogedrukspuit :question:

Goed idee, dacht zelf even aan een shredder :slight_smile: