Na installatie van de Moonlight plug-in wordt opde Smooth Streaming web-site geen codec pack geinstalleerd maar komt de volgende melding:
An error occurred while downloading the End User License Agreement. Kan iemand mij hiermee verder helpen?
Hallo en welkom.
Ik heb niet direct een antwoord (“Moonlight” zegt mij nites), maar ik weet in ieder geval dat helpen lastiger wordt als er geen gegevens zijn. Het belangrijkste ontbreekt in ieder geval: welke versie van openSUSE gaat dit over.
En als het over codecs gaat, genruik je Packman?
Moonlight is de Silverlight voor Linux.
Die rommel heb je oa nodig, bij het bekijken van bepaalde filmpjes op RTL
Ik heb daar ooit een klacht over in gediend, en kreeg als antwoord, dat bepaalde eigenaren van media die rommel eisen.
Toen ik vroeg of ze nou echt dachten, dat die rommel, mij tegen hielt als ik een stream op zou willen slaan, kreeg ik geen antwoord meer.
Silverlight: Microsoft Silverlight
Ik heb met moonlight op Linux(openSUSE) zeer slechte ervaringen. meestal werkt het niet.
Allemaal prachtig (het is me nu iets duidelijker waar Moonlight en Silverlight, ook nooit van gehoord) voor nodig zijn, maar mijn twee belangrijkste vragen zijn niet beantwoord. Zo schieten we niet op.
Het project Moonlight is een dood paard. Het werd al een tijdje niet meer onderhouden en nu ligt de website er ook al een tijdje eruit.
Hier een artikel: Xamarin abandons its Silverlight for Linux technology | ZDNet
Ik denk dat jouw foutmelding hier mee te maken heeft. Voor zoverre ik het kan nagaan was de laatste update 2 jaar terug…
MS heeft al een hele tijd geleden de beschikbaarheid van de codecs stopgezet, en ook meegedeeld dat Silverlight een aflopende zaak is.
kom ook tot deze vaststelling
maar denk eerder dat de drm er voor iets tussenzit dat moonlight niet werkt.
Ben ondertussen nog iets tegengekomen: pipelight. Dat is al beschikbaar via de Packman repos, maar schijnt niet zo één twee drie te werken (er staat o.a. iets over een gepatchte versie van wine. We hebben hier vandaag Bommen Berend, de hele stad is vrij (incl. mijn kinders), zal daar nu eens mee aan de gang :). Resultaten zal ik posten. Mij gaat het in eerste instantie om het toegang krjigen tot het leerlingenvolgsysteem Magister, dat o.a. op de school van zoonlief gebruikt wordt.
Terzijde: ik ben heel benieuwd wat er op dat gebied nog achter dit hele verhaal wegkomt. Scholen zijn niet de enige instanties die zich met hart en ziel op Silverlight gestort hebben, en nu zal blijken dat die applicaties bepaald niet het eeuwige leven hebben, sterker nog, de ontwikkelomgeving wordt niet meer onderhouden, einde verhaal.
OK. Daar komt-ie:
- Aangezien pipelight mekkert over mingw32-cross-gcc en die niet in de repos staat, deze -plus een aantal afhankelijkheden- via software.opensuse.org: Download openSUSE 12.3 met one-click geïnstalleerd.
- Pipelight geeft een Error op de Firefox plugins pagina.
Verder onderzoek is dus nodig.
In navolging van deze (goede) installatie pipelight:
https://forums.opensuse.org/nederlands-dutch/community/nieuws/490090-voor-magister-silverlight-gebruikers-eindelijk.html#post2583865
werkt Yelo.tv nog altijd niet om tv te kijken (enkel telenet klanten, belgie)
kan ik ergens pipelight/sliverlight testen?
zodat ik weet of die installatie goed werkt.
De gemiste uitzendingen waar je voor moet betalen bij RTL worden middels Silverlight aangeboden. Zonder betalen geen video, maar je ziet wel dat Silverligth werkt.
En deze: Silverlight wedding video sample 4 . Je ziet (als 't goed is eerst de melding dat Silverlight geïnstalleerd moet worden, terwijl gevraagd wordt of de plugin uitgevoerd mag worden, toestaan, pagina verversen en je ziet Sally’s trouwvideo. Zo is 't bij mij.
niets die werkt om af te spelen op de linux bak.
zelfs krijg ik die wedding sample niet op een “firefox portable voor windows” op win7 afgespeeld
wel kan ik kijken naar yelo.tv op die portable
dit krijg ik bij about:config in firefox (openSUSE 12.3)
Silverlight Plug-InBestand: libpipelight.soPad: /usr/lib/mozilla/plugins/libpipelight.soVersie: 5.1.20513.0Status: Enabled5.1.20513.0
|
|
|application/x-silverlight|npctrl|scr|
|application/x-silverlight-2|||
Zit jij in België? Dan kun je inderdaad RTL niet bekijken. Deze Silverlight Balls Animation Test moet het wel doen. Maar, heb je alle moonlight restanten wel opgeruimd ( extensies / plugins verwijderd )?
Ja belgië,
alles opgeruimd, op één pc wel op de andere niet.
test PC werkt op nvidia closed driver.
test laptop op een ati beeldkaart met opendriver.
de testwerkt op beiden niet.
zal alles eens opnieuw doen op beide pc’s, inclusief opkuis ergens volgende week.