Op een computer Suse linux 32 bit versie 13.2 geïnstalleerd. Alles gaat zo te zien gesmeerd / goed leesbaar stabiel scherm. NA de installatie de eerste maal als user inloggen en daarna gaat het mis, de monitor gaat out of sync en er is geen bedieningsknop meer waar ik wat mee kan doen, anders dan gewoon uitzetten. Wat kan dit zijn?
Toevoeging:
Waarschijnlijk bedoel je niet SUSE linux 13.2 (dat doet de meeste mensen denken aan SLES/SLED, maar ik geloof dat 13.2 daar nog niet bestaat), maar openSUSE 13.2.
En het is natuurlijk interessant om bij een probleem met de grafische werking te vertellen welke grafische kaart je hebt.
En wat je precies hebt geïnstalleerd?
(Gnome of KDE)
Gebruik je GDM of KDM of een andere Manager?
Videokaart ?
Ik kies altijd KDE. Tot het inloggen heb ik een normaal leesbaar scherm, Na het inloggen gaat de monitor ´out of sync´ scherm vol met streepjes.
Ik snap die versies van Suse niet, heb me ook nooit ingespannen om dat te begrijpen. Ik dowm load en brand een CD met Suse 13.2 network en installeer dat,bij het instaleren komen de bestanden van Internet, maar na het starten van het programma heet het opeens open suse 12.3.
Je zegt “het heet opeens …”. Waar zie je dat?
Mogelijk heb je wel de goede versie. De test:
cat /etc/os-release
ik zie dat er 2 draadjes lopen over je grafisch probleem.
In een ander draadje heb je het over een dualboot (Mint en openSUSE)
Is je probleem nu opgelost, of zijn het 2 verschillende computers?
Dan heb je ook een 12.3 gedownload, of je hebt een geïnstalleerde 12.3 versie geupgrade naar 13.2 en dat is niet goed gegaan. Wat kan, omdat upgraden alleen van versie X naar versie X+1 ondersteund wordt.
Het zijn inderdaad twee computers met problemen die op elkaar lijken, het probleem met der ene computer is opgelost, bleek defecte monitor te zijn. Veel van geleerd, ik ga die andere ook maar eens aanpakken met de suggesties hier gekregen.
Dus deze draad kan dicht en die andere is vermoedelijk al gesloten.
Wij sluiten geen draden. Jouw opmerking, als starter van de draad, dat je tevreden bent is voldoende. Als een ander toch nog iets wil zeggen of vragen kan dat gewoon.