mijn eigen project

Hallo allemaal! :slight_smile:

Ik ben enige tijd, zeg maar gerust jaren, een project begonnen, genaamd: audio-portal.

De allereerste versie staat wel op sourceforge mocht je het willen opzoeken.

Maar ik zou graag een rpm willen maken, en deze dan in ā€˜deā€™ of ā€˜eenā€™ repo van suse willen toevoegen.

Nou werk ik al jaaaren en jaaaren met linux, ik heb echter totaal geen ervaring met rpmā€™s maken.

Nou is er van suse wel een handleiding, maar dat is allemaal engels. En gezien de lappen text, en de engelse taal, kom ik daar niet makkelijk doorheen.

Heeft iemand van de nederlandse groep hier meer ervaring mee, en zou me evt een handje kunnen helpen?

Ik ben bijna klaar met de nieuwste versie. De demo staat al online. Hoop niet dat dit als spamming word gezien, maar dit is de link: demo.audio-portal.org

Groetjes uit de mooie stad Groningen! :wink:

Weet dat er mensen binnen de NLLGG actief bezig zijn (geweest)met het bouwen en vertalen van handleidingen voor het bouwen van RPM`s.
Er was ooit eens sprake van een training hiervoor.
Misschien dat zij je verder kunnen helpen.

Je kunt daarvoor de Build Service gebruiken, dat schijnt (heb er zelf geen ervaring mee) zaken een stuk eenvoudiger te maken.
https://build.opensuse.org/
http://www.open-build-service.org/documentation/

okayā€¦

ik heb dr effe naar gekeken, en mn project aangemeld. zodra ik de 0.99 alpha versie klaar heb, zal ik de files uploaden.

Echter heb ik nog wel een vraagā€¦

hoe weet de ā€œbuilderā€ waar de files heen moeten? Ik bedoel, als ik een programma maak, hoe weet de build service waar dit programma geinstalleerd dient te worden?
En hoe geef ik aan, welke rpmā€™s/files er meer nodig zijn?

Zo dient bv apache met mysql en php geinstalleerd te worden.

om eea te verduidelijken:

mooiste zou zijn, wanneer;

de project files naar /srv/www/vhosts geinstalleerd word.
in /etc/apache/vhost.d een vhost file geinstalleerd word
en in apache moet vhost aangezet worden.

of laat ik dat allemaal over aan de gebruiker???

ik heb wel eens php projecten geinstalleerd, dan moest je eerst zoeken WAAR het geinstalleerd is. Dan kun je dmv van een symlink de files naar je /srv/www/vhosts verlinken,
moest je nog andere dingen doen, en dan pas was het ah draaien, als je geluk had.

Ik wilde het voor de gebruiker zo simpel mogelijk maken.
Dus de dependecies kloppend maken, vhosts aanzetten in apache, en de project files kopieren naar de /srv.
daarna hoeft de gebruiker alleen nog maar het setup script te laten draaien, welke de database aanmaakt, de sql data importeerd, en daarna kan de gebruiker aan de slag.

Als iemand niet snapt wat ik bedoel moet je t zeggenā€¦