Microsoft koopt Skype......

De deal is rond: voor 8.5 miljard (8.500.000.000) dollar koopt M$ Skype, incl. de onderliggende peer-to-peer technologie. Artikelen “all over the place”. We schijnen ons niet druk te hoeven maken over de linux client: die blijft, en wordt ook doorontwikkeld, net als die voor Android. Ik weet alleen niet of ik wel blijf, of nu toch eens serieus aan de slag ga met alternatieven.

Gek dat was ook het eerste wat ik dacht.

Skype werkt best wel goed samen met elk OS, en mijn contacten moeten dan ook maar daar aan willen.

Wat nu?

Toen Novell een deal sloot met Microsoft zijn we ook bij openSUSE gebleven:P (flauw, hè?).

Als Skype ook onder Linux wordt door ontwikkeld als zelfstandige client, hoor je mij niet klagen. Ik las in de krant dat het mogelijk is dat Skype verdwijnt en als techniek wordt geïntegreerd in outlook, MSN en internet explorer enzo. Dat is natuurlijk andere koek, maar ach, de krant heeft het vaker mis. Eerst even rustig afwachten, lijkt me.

In de toekomst zullen we toch wel vaker zien dat grote closed source bedrijven, opensource initiatieven of voor linux ontworpen closed source applicaties meer verweven raken. Dat hoeft niet persé slecht te zijn. Zelfs een closed source minnende, DRM-knuffelende, klanten-uitbuitende gigant als Microsoft doet af en toe iets goeds…

Ook duidelijk geen zin in fanatisme…Al moet ik zeggen dat het verhaal OpenOffice.org/ORACLE - LibreOffce/Open Document Foundation me wel deugd doet. Veel geld verliest van Vrije Software :slight_smile:

Tja, maar mooi dat er wel een nieuwe versie van Skype voor Linux is.
Ook een Beta, daar komen wij nooit vanaf en natuurlijk na installatie werkt de hele zooi niet.
Zypper had het netjes geinstalleerd maar nu start er niets op.

Maar dat kan niet door Microsoft komen, dan zou ik echt veel te vroeg gaan mopperen.:wink: