mesh central

Na het wegvallen van logmein (niet meer gratis) ben ik overgestapt op meshcentral.
Vanaf mijn openSUSE 13.1 x64 gaat dat prima naar Windows computers.
Naar een andere openSUSE 13.1 computer wil het echter niet lukken.
Dit komt doordat het geïnstalleerd wordt met een Ubuntu opdracht, iets anders is, er nog, niet helaas.
Het probleem zit hem denk ik in het niet booten van de mesh.
Hieronder de opdracht die ik gebruikt heb vanaf de meshcentral pagina.

mkdir /usr/local/mesh
cd /usr/local/mesh
wget http://meshcentral.com/public/dh.ashx?mesh=DCA62BB161BA84F4B0C53500FC661D359EB2B8168EF1443CDCA121D20CC67651 -O mesh_linux64.msh
wget http://meshcentral.com/public/dh.ashx?agent=6 -O mesh_linux64
chmod 755 ./mesh_linux64
./mesh_linux64 start
ln -s /usr/local/mesh/mesh_linux64 /etc/rc.d/rc2.d/S20mesh
ln -s /usr/local/mesh/mesh_linux64 /etc/rc.d/rc3.d/S20mesh
ln -s /usr/local/mesh/mesh_linux64 /etc/rc.d/rc5.d/S20mesh

Het probleem zit hem vooral in het laatste stuk, de rode regels.
Het werkt volgens mij in openSUSE 13.1 nu heel anders.
Ik hoop dat iemand de juiste commando’s weet.

Alvast bedankt voor het meedenken en de reacties,

Gerrit Jan

Een aantal dingen vallen me op:

• Meshcentral geeft op haar site “Alpha” aan.
  • Kun je output in het vervolg tussen CODE tags plaatsen?
  • De rood geprinte regels geven aan dat er niet alleen geen systemd (toch wel de nieuwe standaard) gebruikt wordt, maar dat ook de paden voor openSUSE niet kloppen: er wordt gekeken in /etc/rc.d/ terwijl openSUSE gebruik maakt(e) van /etc/init.d/

Veel meer dan dit kan ik niet doen. Je geeft niet aan waarvoor je meshcentral gebruikt. Als ik even snel kijk gaat 't om remote beheer van computers, iets waar ik te nooit en te nimmer een derde partij tussen zou willen hebben, en zeker niet met alpha status software, dus ik ga/kan ook niets testen.

Knurpht,

Bedankt voor je reactie, alhoewel ik er niks mee opschiet.
Ik gebruik meshcentral nu omdat ik diverse mensen help met hun computers, voorheen gebruikte ik daar logmein voor.
Mijn keuze voor meshcentral was omdat het open source is.
Het werkt prima…
Helaas hebben ze dus nog geen goede oplossing voor openSUSE 13.1 …
Ga het voorlopig wel met Teamviewer doen, tussen openSUSE computers…
Dat die ubuntu opdracht niet klopt daar was ik ook wel achter.

Gerrit Jan

Mocht je een beter oplossing weten om via afstand tussen twee openSUSE remote beheer te maken dan verneem ik dat graag.
Ben niet van plan om steeds naar de mensen toe te rijden…

Yast - Netwerkservices - Remote beheer instellen op de PC waar je naar toe wilt. Ik gebruik vervolgens op de remote Remmina (kun je zo installeren, staan bij mij nu zo’n 20 adressen in) en ga dan met IP-adres:5901 naar de PC/server waar ik op wil kijken, krijg op een openSUSE bak dan keurig het login scherm te zien, Maar, dat gebruik ik eigenlijk alleen als ik zelf op een andere machine in een desktop wil werken. Alle beheer, support op afstand doe ik eigenlijk via ssh.
Open source is geen garantie voor “veilig”. Het idee dat ik andermans credentials via een webapplicatie van derden zou doen staat me tegen. Dat had ik met logmein ook al.
Teamviewer is een erg elegante oplossing, ware het niet dat ook daar de credentials over een bedrijfsserver gestuurd worden. Dat kan nu allemaal wel OK zijn, maar wat als Teamviewer verkocht wordt?

Ik zit nog even te kijken naar die rode regels, volgens mij zou onderstaande uitvoeren vóórdat je de mesh installer draait:

ln -s /etc/init.d /etc/rc.d

De onderliggende mappen rc2.Nz. zijn nl. wel degelijk aanwezig in /etc/init.d. Het is dan alleen even de vraag of mesh het gebruik van een symlink toestaat.
Als de rode regels 't enige probleem zijn, zou dit moeten werken.

Dit is wat ik nu probeerde (hoop dat je dit bedoelde), maar helaas start de mesh niet zelf op na een reboot.
Als ik het handmatig start werkt alles prima…
Bedankt dat je er even naar wilt kijken, maar vergeet het maar…
Ik kan wachten, gaat in mijn geval maar om 1 van de remote beheer pc’s…
Doe het voorlopig wel met teamviewer en heb bovendien online update zo ingesteld dat het dagelijks geïnstalleerd wordt, alleen de belangrijke updates dan.
Heb een mail naar meshcentral (intel) gestuurd met het verzoek om het ook op de juiste (systemd) te maken.

mkdir /usr/local/mesh
cd /usr/local/mesh
wget http://meshcentral.com/public/dh.ashx?mesh=DCA62BB161BA84F4B0C53500FC661D359EB2B8168EF1443CDCA121D20CC67651 -O mesh_linux64.msh
wget http://meshcentral.com/public/dh.ashx?agent=6 -O mesh_linux64
ln -s /etc/init.d /etc/rc.d
chmod 755 ./mesh_linux64
./mesh_linux64 start
ln -s /usr/local/mesh/mesh_linux64 /etc/init.d/rc2.d/S20mesh
ln -s /usr/local/mesh/mesh_linux64 /etc/init.d/rc3.d/S20mesh
ln -s /usr/local/mesh/mesh_linux64 /etc/init.d/rc5.d/S20mesh

Dit ga ik uitproberen!
Bedankt voor de tip!