make

Als ik met ‘make’ een programma wil installeren , (bijv. madwifi) lukt dit niet, ik krijg:

Makefile.inc:91: *** KERNELCONF: /lib/modules/2.6.27.56-0.1-pae/build/ .config does not exist… gestopt.

Wat nu?
Alvast bedankt.

Welkom !!!

‘make’ is niet om te installeren, maar om de compilatie van broncode te laten plaatsvinden. Ennuh, madwifi, da’s wel heel lang geleden. Atheros chips worden al lang door de kernel ondersteund.
Wat mij brengt op het volgende: als je hier post willen we graag weten welke openSUSE je gebruikt, welke desktop (speelt in dit geval niet zo, maar toch) en wat voor hardware (met name videokaarten etc) en wat je precies wilt bereiken.
Aan de kernel versie te zien hebben we het hier over een oudere openSUSE versie, 11.3? Als je net begint, raad ik je aan de laatste versie te downloaden en daarvan te installeren. Als het inderdaad gaat om 11.3 heb je sowieso een probleem, omdat die versie niet meer ondersteund wordt.
Maar, zoals gezegd, we hebben eerst veel meer info van jou nodig.

Zie mijn antwoord in het engelstalige deel.

Het is vervelend om alles dubbel te moeten doen.

“Installeren” is inderdaad een foute woordkeuze.
Is SUSE 11.1 op een oude laptop, die niet veel meer aankan. Nieuwere versies van linux hierop geprobeerd (verschillende distro’s) maar suse 11.1 is wat het beste werkt.
De D-Link DWL-G650+ zou met madwifi aan de praat te brengen zijn.

Ten eerste, en dat is echt niet onbelangrijk: het is openSUSE. SUSE is de verkoop/bedrijfsversie.
Ten tweede: openSUSE 11.1 is al lang geleden “dood” verklaard. Daar waren indertijd gewoon madwifi pakketten in de repos voor te vinden. Wat je jezelf nu op de hals haalt is dat je code wilt compileren die best 's heel goed onderhouden kan zijn, en oude kernels als die van 11.1 helemaal niet meer ondersteund. Dan kun je blijven compileren -misschien lukt 't zelfs- , maar er is geen enkele garantie op succes.

Als ik jou was zou ik toch proberen om 12.2 - evt. met hulp van ons hier - aan de praat te krijgen. Om je daarbij te kunnen helpen hebben we zoveel mogelijk info nodig. Zoals merk en type laptop, grafische kaart/chip, hoeveelheid RAM. Omdat je aangeeft dat het een oude laptop is, zou het best kunnen zijn, dat je niet voor KDE of GNOME moet kiezen, maar bijv. LXDE.

Bedankt voor de respons.
Ik kom hier op terug, maar moet nu feesten.
Prettig eindejaars.

Deze thread wordt gesloten, aangezien er ook in de engelstalige forums één bestaat. We kunnen hier niet in meerdere talen één en dezelfde thread behandelen.