Ik ga voor iemand besturingssysteem Windows XP (op laptop) vervangen door Opensuse 13.1
Nu maakt zij gebruik van IncrediMail.
Weet iemand of daarvoor een Linux versie beschikbaar is? (heb ik zelf niet zo 123 kunnen vinden…)
Of anders, een alternatief met veel animaties en speels in gebruik?
Vind ze leuk;)
Alvast bedankt.
Een alternatief voor incredimail animaties heb ik ook niet gevonden. Wat ik wel weet is dat je nog een groot probleem gaat hebben om de emails uit Incredimail te krijgen. Mijn vrouw en mijn ouders gebruikten het ook onder Windows en ik kon de emails er niet uit krijgen zonder ervoor te betalen… Het adressen boek is makkelijk, maar de individuele emails zijn opgeslagen in een apart incredimail formaat. Er was een gratis converter, maar die werkt niet meer aangezien Incredimail het formaat heeft veranderd. De enige die ik heb kunnen vinden kost flink wat geld ($129)…
Hi, dank voor je reactie.
Klopt de converter werkt niet meer en het programma is behoorlijk star in
Ik heb nu het databestand en incredimail op een andere Win laptop gezet én een gmail account geopend om daar alle relevante mails naar toe te sturen (doet de eigenaar vd de laptop die ik ga omzetten naar Linux)
Daarna haal ik alles weer binnen in een andere mailprogramma. Jammer dat er geen ander mailprogramma is zoals incredimail.
Ja en nee… Ik kan het best begrijpen dat mensen incredimail leuk vinden, maar als persoonlijk vind ik het een onding. Voornamelijk door de moeilijkheden met het verlaten van Incredimail. Is een typisch voorbeeld hoe een closed-source programma/systeem ervoor kan zorgen dat je “verplicht bent” dit programma/systeem te blijven gebruiken omdat het verlaten of verhuizen naar een ander programma/systeem niet praktisch, te duur of soms zelfs onmogelijk is. Zie ik helaas veel in het ziekenhuis in Ierland waar ik werkzaam ben. Ik erger mij er steeds meer aan!
Ik ken 't drama ook. Heb van 't voorjaar me zo aan een vriendendienstje vertild. Even een paar prive computers naar openSUSE, met netjes de mail in Thunderbird, want dat kende men al. Nix Thunderbird, maar Incredimail (mijn mening: brrrr.). Ik er toen 2 dagen over gedaan, heb toen dit http://www.unen.nl/2013/07/19/incredimail-export-to-outlook/ gebruikt, als ik 't me goed herinner alleen de import in Live Mail, daarna onder Windows de import in Thunderbird, vervolgens de Thunderbird profile map naar linux.