In mijn 11.4 installaties krijg je bij het inloggen de icoontjes van de mogelijke gebruikers (Personal Settings -> Login Screen Tab Users). Dat zijn er bij mij 4 en worden beheerd in NIS.
Met de /etc/sysconfig editor heb ik (Desktop -> Display Manager) KDM_USERS gezet (de 4 zojuist genoemde) DISPLAYMANAGER_KDM_THEME is SUSE.
Werkt perfect. Heb nu een testsysteem met 12.1 opgezet … en daar krijg ik de lijst van gebruikers niet te zien bij het inloggen terwijl het hetzelfde is geconfigureerd (incl NIS)
Hè, er zijn dus nog meer NIS gebruikers…ik gebruik het thuis in combinatie met NFS, en in een aantal netwerken die ik beheer. Mijn ervaring is, ook onder 11.4 overigens, dat NIS gebruikers zichtbaar worden in het login scherm op een machine als ze op die machine een keer hebben ingelogd.
Ook kun je ‘kdesu systemsettings’ opstarten. Je komt dan met root-rechten in systemsettings en hebt dan toegang tot de kde login manager. Daar kun je het e.e.a. instellen.
Ik geloof dat we beide ongeveer dezelfde setup hebben NIS/NFS/Automounter4home. Werkt perfect in 11.2 en 12.1. Alleen de laatste laat de gebruikers niet in het login scherm zien.
Tip van ‘kdesu systemsettings’ is gelijk aan wat ik gedaan heb (als root) [Personal Settings -> Login Screen {Tab Users}]
Gebruikers worden inderdaad ook zichtbaar als je uitlogt en weer inlogt … in 11.2. Voor 12.1 gebeurt dit niet.
Als "iemand"dus nog ideeen heeft … van harte welkom!!
Ook al geprobeerd om de gebruikers keihard in /etc/sysconfig/displaymanager te zetten? Zoek naar de optie “KDM_USERS=”,. ze moeten tussen de single quotes gezet worden, van elkaar gescheiden door een komma.
Zou het misschien kunnen dat 't thema van de login dat domweg niet kan? 't Is zo’n fraai omrand dingetje waarin ook niet echt een lijst past. Je zou gdm kunnen installeren en activeren, die heeft dat wel en heeft tegenwoordig ook netjes sessiebeheer. (gdm is de display/loginmanager van GNOME). Die moet je dan ook in je /etc/sysconfig/displaymanger zetten in plaats van kdm.