Hoi, nieuw hier, na enkele jaren Pardus linux (project lijkt helaas beetje in comateuze toestand) terug bij OpenSUSE. Heb 12.2 Tumbleweed 64-bit versie nu draaien. Meestal met XFGCE desktop environment, soms met KDE4.
In LibreOffice (3.5) viel mij in het menu de Google Docs en Zoho entry op, maar geen van de menu-items leidt bij mij tot enige actie op het scherm (import export Zoho of Google Docs noch de Configuratie optie tovert iets op mijn scherm). Is dit een bekende bug?
Als ik in extensiebeheer kijk in LibreOffice hebben alle extensies voor de naam een puzzelstukje pictogram, maar alleen deze extensie niet, daar staat zo’ n tandwieltje pictogram voor.
Ik heb de libreoffice-writer-extensions plugin verwijderd en opnieuw geinstalleerd, maar het blijft een optie die ik wel kan aanklikken maar niet tot actie leidt.
Er wordt ook over libreoffice-java-common gesproken als je er op Googlet, maar deze specifieke pakketnaam kom niet bij OpenSUSE tegen.
Iemand vergelijkbare ervaringen of een workaround? Heb het gevoel dat er een java componentje o.i.d. ontrbeekt om deze extensie goed te laten werken en tot een actie te laten leiden. De java 1.7.0 openjdk is wel gewoon geinstalleerd.
Ik had deze nog nooit gezien :D. Maar, bij mij werkt 't naadloos. Heb een document geopnend, vervolgens gezegd dat 't naar Drive moet, er wordt om gebruikersnaam en wachtwoord gevraagd en of er autoupdate en conversie naar Google Docs moet plaatsvinden, alles gevuld en gevinkt, en binnen een seconde is het ding in Drive te zien.
Kleine update: deze extensie werkt wel als ik OpenSUSE 12.2 Tumbleweed opstart in KDE en niet als ik opstart in XFCE, merkwaardig en opvallend tegelijk (richting de clue?)…
Ik zou dit soort functionaliteit ook eerder werkend verwachten in KDE, dan in XFCE. Heb al even niet gekeken, maar vind je in XFCE bijv. ook “Delen op Facebook”? XFCE is niet alleen in grafisch opzicht minimalistischer dan KDE.
waar / in welke applicatie bedoel je dit precies? heb tot nu toe geen delen op Facebook problemen maar i.h.a. heb je het dan over webpagina’ s in webbrowsers neem ik aan of doel je op iets anders (bv foto’ s exporteren naar Facebook)?
Tot nu toe miste ik niet echt iets in XFCE, dit is het eerste waarbij ik er tegenaan loop eigenlijk. Maar hangt er natuurlijk ook vanaf wat je zoal doet met je systeem.
Als ik in KDE met Gwenview foto’s bekijk, kan ik via Plugins - Exporteren een foto direct delen op FB (of anderen). Ik denk dat het neerkomt op cloud ondersteuning in zijn algemeen, wat er ontbreekt in XFCE. En dus ook het exporteren naar Google Docs.
Klopt.
Digikam en Gwenveiw gebruiken de kipi-plugins en voor XFCE wordt je voor hetzelfde richting Gnome applicaties als Shotwell gedirugeerd met de eog-plugin.
Toch is het (eigenlijk met de kdelibs aan boord niet) raar dat je KDE applicaties verder prima kan draaien in XFCE, ik heb ook gewoon Gwenveiw etctera (omdat ik ook een KDE omgeving heb naast XFCE), maar dat die plugin, die kipi-plugin dus, niet wil werken en dat een Gnome plugin (immers ook een andere desktop dan XFCE) dan weer wel werkt in XFCE.
Maar e.e.a leidt wel een beetje af van het topic. Mijns inziens moet het .rpm pakket libreoffice-writer-extensions op dusdanige wijze gecompileerd en gepackaged worden dat het in alle DEs werkt (of is het zo dat in werkelijkheid “onder de motorkap” ook echt een andere LibreOffice suite wordt geinstalleerd bij OpenSUSE Gnome dan bij OpenSUSE KDE?)
Eerder denk ik, dat 't zit in de pakketten libreoffice-gnome en libreoffice-kde4. Dat zijn de desktop extensions voor GNOME resp. KDE. Het is dezelfde LibreOffice die je opstart, maar met andere desktop parameters, het zijn exact dezelde pakketten. En ook denk ik ( ik denk wat af ) dat het logisch is dat zoiets er niet is voor Xfce of LXDE. Die zijn beide gemaakt om een lichter alternatief te vormen, ergens moet dan op ingeleverd worden.
Even voor de goede orde: rpm pakketten worden niet gecompileerd, het zijn alleen maar pakketten, met daarin een spec file en de te installeren bestanden, soms nog wat script(s).