Hoi Andre,
Heb je ook de repositorie libdvdcss al toegevoegd, volgens mij moet daar iets instaan, dacht ik.
Doe je via YaST installatiebronnen > toevoegen bronnen van de community en kies dan libdvdcss repository.
Hier heb ik al X-honderd bug reports over gestuurd aan Canon. Kies voor de optie om deze dependency te negeren. Volgens Canon heeft de libpng nix te maken met het printen of de driver op zich, maar met één of andere interface in java.
Je kunt 't in dit geval ook zien aan 't versienummer. Wij zijn met z’n allen al bij libpng16, Canong gebruikt iets ouds (omdat dat nu eenmaal werkt met die GUI).
Ik drukte namelijk dubbel op dat .rpm bestand. Dan krijg ik namelijk niet de optie de dependency te negeren
Als ik echter kies voor installatie via de command prompt met opdracht :
zypper in cnijfilter.mp600.-2.70-2.i386.rpm
dan kan ik kiezen op optie 2 :
breek cnijfilter.mp600.-2.70-2.i386 door enige van zijn afhankelijkheden te negeren
Precies, kun je in dit geval rustig doen. Canon levert in de rpms niet alleen de driver, maar ook een soort printsoftware ( je denkt echt dat je in de periode vóór MS-DOS belandt ). Die software gebruikt die oertijd-libpng . Wij printen al jaren via CUPS ( van Apple :D)