Ik heb 6 februari , ca een kwartaal na het verschijnen van Leap 42.1 weer eens de stoute schoenen aangetrokken en 42.1 geïnstalleerd op een
Acer X1420, 4 GB ram. Nvidia 304.131 , GeForce 6150SE nForce 430
Schone installatie, dus alle partities geformatteerd en Leap 42.1 zelf de indeling van partities laten bepalen. Na installatie alle updates gedraaid.
Tevens in Yast , Softwarebronnen aangezet Nvidia en Packman, zypper inr en in Yast , Softwarebeheer gekozen : Weergeven, Opslagruimtes, Packman, Systeempakketten wisselen naar pakketten in deze opslagruimte. Dit tevens gedaan voor Nvidia.
Geluid doet het in alle programma’s, behalve Amerok. Tenminste, ik denk dat het een ander probleem betreft in Amarok, want het Play symbooltje verandert niet in een Pauze symbooltje als ik een stream uit mijn .m3u bestand wil horen.
In Amarok op mijn 13.2 32 bits machine gebeurt dit uiteraard wel. Clementine werkt op mijn 42.1 machine daarentegen prima.
Verder VLC: De menubalk bovenin loopt naadloos over in de menubalk van het erachter liggend programma. Normaal hoor je rechts bovenin een minnetje, hokje en kruisje te zien.
Tevens liep het beeld van de video over in het venster van het “Klembord” of “Status en meldingen” rechts onderaan.
Verder staan vaak de icoontjes op mijn desktop na inloggen totaal anders dan ik ze gerangschikt heb, lees horizontaal over het scherm, in plaats van verticaal.
Vanmorgen startte ik mijn pc op. In het Startup venster, waar ik mijn wachtwoord moet invoeren, ontbraken sommige letters in de tijd/datum aanduiding.
Ik vind het jammer te moeten lezen dat de ondersteuning van openSUSE 13.2 over een jaar stopt. Ik ervaar 13.2 als een dijk van een OS en daarmee bedoel ik : zeer stabiel, behalve dan dat Chromium na updates van 6 februari niet meet opstart.