Knurpht,
Ik heb zelfs Leap 42.1 geherinstalleerd, alle partities geformatteerd.
andre@linux-kbx7:~> ls -ld ~/Video*
drwxr-xr-x 3 andre users 4096 26 sep 16:41 /home/andre/Video's
andre@linux-kbx7:~> ls -als ~/Video\'s/
totaal 28
4 drwxr-xr-x 3 andre users 4096 26 sep 16:41 .
4 drwx------ 29 andre users 4096 26 sep 17:01 ..
20 drwxr-xr-x 2 andre users 20480 26 sep 11:31 Naam
andre@linux-kbx7:~>
Begrijp ik goed dat
cd ~/Video's/[TAB][TAB]
niet alle onderliggende mappen laat zien?
Hij laat met door jou genoemde code inderdaad geen onderliggende mappen zien.
Als ik in Emacs doe :
Ctrl-X , Ctrl-F , V [TAB] [TAB]
dan krijg ik wel
Find file: ~/Video's/Naam/
te zien.
Volgens mij raakt in Leap 42.1 auto-complete in de war door het gebruik van ’
openSUSE 13.2 32 bits , wat op mijn notebook draait , heeft er geen problemen mee.
Ik heb een subdirectory
Test's
gemaakt, zelfde probleem.
Echter, als ik een subdirectory
Videos
, dus zonder ’ aanmaak, krijg ik wel onderliggende mappen te zien met
cd ~/Videos/[TAB][TAB]
Ik wil erbij vermelden dat ik bij toetsenbord heb gekozen : Engels (VS) , zodat we 't over dezelfde ’ hebben.
Kijk, zo komen we ergens. Ik gebruik ook altijd US English als toetsenbord layout, heb ook wel een Leap, maar headless ( geen desktop, zelfs geen toetsenbord, muis en beeldscherm, Hail SSH ). Het lijkt erop dat 't inderdaad een bash probleem is, want ik zie op mijn server precies wat jij beschrijft. Omdat 't gaat om te “escapen” karakters in de dir-naam ( zonder dat soort tekens werkt 't wel ) lijkt 't mij ook iets mbt bash. Maar, wat ???
Knurpht,
kreeg net toen ik beeldscherm wilde vergrendelen foutmelding : loginctl unlock session Ctrl-Alt-F2 , Ctrl-Alt-F7 . Hielp niet, kreeg foutmelding: Too few arguments. Leap 42.1 opnieuw geïnstalleerd, alle partities geformatteerd, kreeg na installatie NVidia en herstart een zwart scherm. Ben nu 13.2 aan 't installeren. Dit is qua onderwerp off topic, maar om je ff mede te delen : Laat maar ff rusten.