Waar heb je het programma vandaan gehaald? opensuse
Eventuele meldingen, bij voorkeur geplaatst tussen
MELDINGEN HIER
blokken; dit maakt deze beter leesbaar/kopieerbaar.
Als ik amarok opstart krijg ik de volgende melding: “Er is geen KDE-tekstbewerkingscomponent gevonden. Controleer de installatie van KDE. De console wordt verlaten!” in een apart venster.
Ik heb het ook geprobeerd via de console. dan krijg ik deze meldingen. (zie andere post)
het is sinds ik gister geprobeerd heb een script te instaleren zodat ik shoutcast streams kan beluisteren. Ik denk dat het daarmee te maken heeft, maar ik weet niet hoe ik dit weer ongedaan kan maken. ik denk een configuratie bestand verwijderen. Ik heb al geprobeerd amarok te deinstaleren en weer opnieuw te instaleren. Helaas.
Ik krijg ook de melding “Er is geen KDE-tekstbewerkingscomponent gevonden. Controleer de installatie van KDE. De console wordt verlaten” nadat ik de script console aangezet heb.
Kan nu Amarok niet meer opstarten.
Wat vertelt mij deze melding ???, en hoe moet ik een KDE-tekstbewerkingscomponent installeren?
Als ik haar op de commando regel opstart krijg ik het volgende:
arjan@arjanpc:~> amarok
amarok(4423)/kdecore (KConfigSkeleton) KCoreConfigSkeleton::writeConfig:
amarok(4423)/kdecore (KConfigSkeleton) KCoreConfigSkeleton::writeConfig:
**********************************************************************************************
** AMAROK WAS STARTED IN NORMAL MODE. IF YOU WANT TO SEE DEBUGGING INFORMATION, PLEASE USE: **
** amarok --debug **
**********************************************************************************************
arjan@arjanpc:~> Could not parse stylesheet of widget 0x5578210c7340
KCrash: Application 'amarok' crashing...
KCrash: Attempting to start from kdeinit
KCrash: Connect sock_file=/home/arjan/.kde4/socket-arjanpc/kdeinit4__0
KCrash: Attempting to start directly
KCrash failed to exec(), errno = 2
arjan@arjanpc:~>
Nadat ik in /home/arjan/.kde4/share/config/amarokrc de regel EnableScriptConsole=false heb weggegooid start Amarok weer op.
Maar blijf met de vraag zitten wat de melding “Er is geen KDE-tekstbewerkingscomponent gevonden. Controleer de installatie van KDE. De console wordt verlaten” me probeert te vertellen.
Als je echt de aandacht wilt trekken van mensen die je zouden kunnen helpen, start dan een nieuwe draad voor een nieuw probleem. Nu hang je aan het eind van een oud draadje en wie kijkt daar nog? (nou ja, de moderators die alles aflopen om naar spam te zoeken ;)).
Ik denk dat dit ontstaat omdat Amarok nog een KDE4 applicatie is, en je geen volledige kde4 meer hebt. Zal zelf amarok5 's even testen.
OK mrbadguy bouwt amarok5, even wat muziekjes geluisterd, ook lyrics werkt. Verder nog niks geprobeerd, maar er wordt blijkbaar wel aan gewerkt.