Knurpht](https://forums.opensuse.org/members/knurpht.html) heeft me verteld om een nieuwe topic aan te maken over het maken van een LAMP server op OpenSUSE 12.2.
Ik heb de installatie van OpenSUSE al uitgevoerd, en ben via root ingelogd.
Dus als iemand me een beetje op weg kan helpen met het opzetten van een LAMP server, zou dat echt geweldig zijn.
Ben nog een noob in LINUX, weet er nog niet veel van, dus heb ook maar de KDA (grafische interface) versie geinstalleerd.
Deze instructie is er wel heel erg op gericht om dit zonder Yast te doen, terwijl je daar, als je de kennis niet hebt, het makkelijkst de boel mee opzet. In de andere thread heb ik al aangegeven wat je dan moet doen.
Heel in het kort: Yast doet alles in één keer voor je, op alle plekken waar 't nodig is, via CLI zul je dat allemaal zelf in de gaten moeten houden. Als het gaat om één of twee bestandjes die ik moet editten, dan via de shell, maar al het andere via Yast.
**[alt]+[F2] **intikken en dan in de balk Yast intikken en [enter], wachtwoord inkloppen en LAMP intikken
of
via start> systeem> Yast wachtwoord [enter] en zoeken op LAMP
Dat zou echt geweldig zijn, stel het zeer op prijs…
Enige idee, waarom openSUSE tegenover andere Linux distrebuties veel trager is?
Ik bediel ik heb ook Ubuntu draaien met 2gb ram geheugen 2 cores gegeven dus zelfde als me openSUSE.
Maar openSUSE blijft echt nog steeds veel langzamer? Heeft die ook effect op de prestaties wanneer de Lamp server draait ???
En zou je dit kunnen portforwarden ???
Mensen die dit lezen, Fijne Feestdagen toegewenst…
Probeer een beetje bij het onderwerp te blijven… anders is voor anderen achteraf niet meer te doorgronden waar 't om gaat. De forums zijn er niet alleen om jouw vragen te beantwoorden, ze fungeren ook als kennisbank voor anderen.
Distros vergelijken is lastig, één van de vereisten zou moeten zijn, dat er ook precies hetzelfde draait, en dat kan ik niet controleren. Als ik hier op een testmachientje kijk met laatste Ubuntu en openSUSE ontloopt het elkaar niets. Uiteraard neemt de LAMP server wel wat geheugen, maar da’s minimaal: het scheelt op mijn laptop minder dan een seconde bij het opstarten, en zolang de webserver geen bezoek krijgt, is het systeemgebruik praktisch nul.