Kwallet en wifi

Hallo,

Ik ben een newbe als het om opensuse gaat. Ik heb een Acer laptop met daarop Opensuse 42.1 met KDE.
Ik heb een tijdje Linux mint gebruikt en kon daar al een beetje mee overweg, maar ik merk dat Opensuse echt anders werkt en heb even weer wat hulp nodig om de basics uit te zoeken. Op het Nederlandse forum heb ik al gezocht naar een soortgelijke vraag, maar heb deze niet gevonden.

Op het moment dat ik de laptop opstart wordt Kwallet opgestart en gevraagd om een wachtwoord. Als ik deze heb ingevoerd wordt de Wifi geactiveerd. Als ik dit niet doe dan vraagt de computer om het wachtwoord van de wifi zelf. Als ik Kwallet helemaal uitzet vraagt de computer ook elke keer bij het opstarten naar het wachtwoord voor de Wifi.

Kan iemand mij helpen om te zorgen dat KWallet niet steeds vraagt om de wallet te openen voor het wachtwoord voor de Wifi? Of dat ik Kwallet uitzet en dat de computer zelf niet steeds vraagt om het Wifi wachtwoord?
Of als er al eerder zo’n vraag gesteld is met daarbij het antwoord ik de link daar naar kan krijgen?

Mocht je meer informatie nodig dan hoor ik het graag :).

Groetjes Inge

Gebruik je netwerkmanager?
(komt er in de taakbalk een melding dat je bent verbonden?)

Ga naar netwerkinstellingen - algemene instellingen.
Zorg dat de optie "alle gebruikers mogen verbinding maken) is geselecteerd.

Allereerst, van harte welkom

Je kunt kwallet gebruiken met een leeg wachtwoord… De wallet moet geopend worden, omdat anders ( heel vroeger ) je wifi-wachtwoord onversleuteld werd opgeslagen in de netwerkconfiguratie.

Hallo Knurpht en JanSteen,

Bedankt voor jullie reacties. Ik heb beide suggesties toegepast. Kwallet vraagt niet meer om een wachtwoord, maar ik krijg nu bij het opstarten het volgende scherm te zien:

system policy prevents modification of network settings for all users → een toepassing probeert een actie uit te voeren die privileges vereist. Verificatie is vereist om deze actie te kunnen doen.

Vervolgens moet ik de Root wachtwoord invoeren.

Wat doe ik verkeerd? :shame:

Groetjes Inge

Moest zelf ook even zoeken, maar de oplossing staat op dit forum:
Denk dat je het volgende bedoeld:

https://forums.opensuse.org/showthread.php/517456-System-policy-prevents-modification-of-network-settings

Je hebt denkelijk aangevinkt dat een netwerkverbinding door alle gebruikers moet kunnen worden gebruikt. Maar, de post van jansteen geeft ook al een hint.

Beste heren,

Heel erg bedankt voor de hulp, het is gelukt met de beschrijving in de link.
Leuk om zo steeds meer mijn laptop eigen te maken met linux.

Groetjes Inge