Ik wilde Kontact zo instellend at ie mijn Gmail account moet gaan gebruiken. Omdat ik onder *buntu/Mint altijd heb gewerkt met Thunderbird (wat een goed werkend programma is) weet ik hoe het daar moet. Kontact ziet er mooi uit, vele mogelijkheden. Mijn vragen zijn: werkt Kontact ook met Gmail? En hoe stel ik dat precies in? Werkt het ongeveer op eenzelfde manier als met Thunderbird?
Ook hier weer: welke versie van openSUSE. We weten dat Kmail bij KDE hoort, maar graag ook de versie van KDE (velen gebruiken al KDE 4.9) en/of de versie van Kmail.
Wij kunnen dat allemaal echt niet raden. Wij zijn ook niet van plan om dat allemaal te onthouden of op te zoeken als iemand dat al eens in een draad zou hebben kunnen verteld. En dan maar hopen dat hij intussen geen nieuwere versie heeft geïnstalleerd.
Yep, Kontact werkt ook met Gmail. De instellingen worden zelfs helemaal voor je uitgezocht. Ik heb niet meer hoeven te doen, dan het account en wachtwoord invoeren, klaar. En dat niet alleen, ook de korganizer werkt naadloos met Google Calendar
En als je dan ook aangeeft waar het mogelijk is om dit aan te geven behalve in mijn profiel, zou dat zeer hulpvaardig zijn van je.
Normaal gesproken kom ik op de meeste forums een instelling tegen waarmee je een “handtekening” kan instellen die dan onderaan elke bericht wordt geplaatst. Deze mogelijkheid mis ik of zie ik over het hoofd???
Klik “Instellingen” in het groene “nomko - Meldingen - Mijn Profiel - Instellingen - Uitloggen” rechts bovenin
In de linker kolom zie je nu “Edit Signature”
En yes, ik heb de taalfile al, en ben bezig de vertaling aan te passen, zodat alles keurig nederlands wordt. VBulletin, waar de forums mee gemaakt zijn, heeft ons taaltje niet goed voor elkaar :D.
Ik zelf zet de relevante informatie altijd gewoon in mijn draad. Ik ben altijd bang dat ik in mijn “handtekening” iets zet dat ik dan vergeet aan te passen. Bovendien heb ik meer systemen met verschillende software, dus dan moet ik weer een indirecte verwijzing gaan doen zoals: :zie mijn handtekening, het derde systeem van boven". Handig? Ik denk dat dan eventuele helpers gauw afhaken.
Ach, dat is het natuurlijk. Je moet eerst een bepaald aantal posts hebben, om een ondertekening te mogen gebruiken, dat doet de forums software. Ik zal eens kijken of ik kan achterhalen hoeveel dat er zijn. Als je in dit tempo doorpost, kan dat nooit heel lang duren :).
Henk heeft hierin wel gelijk. Wij zien honderden posts per dag, je kunt onmogelijk bijhouden wie wat draait, en om iemand op een effectieve manier te kunnen helpen heb je gewoon gegevens nodig. In de stukjes die hier bovenaan de forums staan, wordt daar ook wel op gewezen. Voor jezelf helpt 't ook; de kans dat wij de plank volledig misslaan en je een GNOME oplossing aan de hand doen wordt veel kleiner als jij aangeeft dat je KDE (+versienr) draait.