Sinds de overstap van Linux Suse 11.1 naar 11.3 heb ik problemen met het postvak-uit in Kmail. De ADSL-verbinding lukt niet.
De meldingI]:Het verzenden is mislukt.
Onverwachte serverreactie op commando EHLO
De server antwoordde:“Syntactically invalid EHLO argument(s)”
De SMTP server gebruikt poort 25 ,geen versleuteling en geen authenticatie.
Met dezelfde instellingen werkt Outlook Express in Windows en Mozilla Thunderbird in Suse11.3 wel perfekt.
Als oplossing is Kmail ver.1.13.5 van de PC verwijderd en door Thunderbird vervangen,
Je ADSL verbinding is er wel, je krijgt namelijk een server-reactie, en die server staat op het het internet, dus is je verbinding er wel. Wat er precies niet goed gaat…op dit moment geen idee, zal eens kijken. Ik gebruik kMail slechts sporadisch, maar dit lijkt me geen bug, eerder een missende/foutieve instelling in KDE. Aangezien Thunderbird een losstaande applicatie is, d.w.z. geen onderdeel uitmaakt van KDE, kan het heel goed, dat dat wel werkt. Dat bewijst ook meteen dat je ADSL verbinding het wel doet.
Heb je op het laatste stukje al gegoogled, c.q. gezocht in de forums?
Ja,uitgebreid maar de kreet EHLO geeft in feite het gevolg en niet de oorzaak weer.
Verder is het probleem en de charme van de diverse Linux forums en websites dat ze vaak geen eensluidende antwoorden geven.
Behalve dit probleem heb ik de laatste tiid vaak gezocht naar instellingen van Samba en streaming audio en vroeger naar andere instellingen.
Mijn oplossing was en is meestal vrij pragmatisch:“Werk om het probleem heen”.
Per slot wegen de voordelen ruimschoots op tegen de eigenaardigheden van Suse.
Even een vraagje nog: heb je 11.3 nieuw geïnstalleerd, of heb je 11.1 geupgrade naar 11.3. Als je het laatste gedaan hebt, raad ik je aan een schone 11.3 installatie te doen.
[QUOTE=Knurpht;2290480]Even een vraagje nog: heb je 11.3 nieuw geïnstalleerd, of heb je 11.1 geupgrade naar 11.3. Als je het laatste gedaan hebt, raad ik je aan een schone 11.3 installatie te doen.
Er schoot me vandaag, door een iets ander probleem, nog wat door mijn hoofd: proxy instellingen, die moeten staan op “directe verbinding met internet”.
Ook is er recentelijk nogal wat gedoe geweest met wat achtergrond dingen i.v.m. kMail. Die zouden in KDE 4.5 gefixt zijn, je zou eens kunnen proberen of upgraden naar KDE 4.5 of zelfs 4.6 een oplossing biedt.