kmail mappen in engels

Hallo allemaal

Ik ben nieuw hier en heb een aantal jaren Pardus gebruikt, maar jammergenoeg is er onduidelijkheid over de voortgang van deze fijne linuxdistributie. Ik maak nu enkele weken gebruik van opensuse 12.1 64 bit. Ook heel fijn en snel.
Bij mij is Kmail in het nederlands maar de mappen staan in het engels (inbox, outbox, etc). Hoe krijg ik dit in het nederlands?
Als ik in digikam de weergaveachtergrond in grijs verander gebeurt dat ook in kmail. Dat hoort ook niet.

Hé, welkom hier.

Net even geprobeerd met een testaccount, bij mij is 't netjes “Postvak in” etc. Je zou eens kunnen nakijken in Yast of je wel alle taalbestanden van KDE hebt geïnstalleerd. Ook voor het digikam/kmail probleem: heb ik niet. Wat daar de oorzaak van is weet ik zo niet. Wat je in ieder geval eens zou kunnen proberen is. om te kijken of dit fenomeen (en het andere ook) ook bestaan voor een nieuwe gebruiker als je op diens verse account inlogt.

Bedankt voor je reactie,

Alle taalbestanden zijn volgens mij geinstalleerd. Handmatig kan ik de naam ook niet wijzigen. Ik kan in kmail bij de accountgegvens ook geen wachtwoorden invoeren. Nu moet ik telkens als ik de computer opstart voor alle accounts de wachtwoorden invoeren. Is hier ook een oplossing voor?

Bij nieuwe gebruiker staan de mappen wel in het Nederlands!

Ja, die is er. Je hebt waarschijnlijk kwallet ooit aan de kant gesmeten. Die slaat wachtwoorden op. Wat je kunt doen om die alsnog aan te zetten is dit:
Open een termnal venster en voer dit commando uit:

rm rf ~/.kde4/share/apps/kwallet/ && rm ~/.kde4/share/config/lkwalletrc

Log uit en weer in. Als er nu een wachtwoordvraag komt, start ook de kwallet configuratie op. Zet kwallet aan.
Er wordt om een kwallet wachtwoord gevraagd. Laat dat leeg als je niet eens per sessie een wachtwoord wilt invullen.
Start nu kmail. kWallet zal je vragen of de wachtwoorden mogen worden opgeslagen, kies “Altijd toestaan”,

Bij nieuwe gebruiker staan de mappen wel in het Nederlands!

Dan heb je, is mijn conclusie, je reeds bestaande /home/GEBRUIKERSNAAM/,kde4 map hergebruikt. Ook je mailproblemen hebben daar mee te maken denk ik. Ik kan niet zien wat je allemaal al in kmail hebt staan, of in andere KDE applicaties, maar je zou er over kunnen denken om je KDE eens opnieuw in te richten, d,w.z. met een schone ~/.kde4 beginnen. Dat heeft als nadeel dat je al je instellingen opnieuw moet maken, of kopiëren uit de oude ~/.kde4. Als je daar hulp bij nodig hebt, laat maar weten.

Wat je ook nog eens kunt proberen, is om de taal om te schakelen naar Engels, en dan meteen weer terug naar het Nederlands. Ergens moet een instelling zijn, of niet zijn, die maakt dat je geen nederlands ziet waar je dat wel mag verwachten.

Het wachtwoord probleem is nu opgelost. Via de terminal lukte het niet (kan ‘rf’ niet verwijderen: Bestand of map bestaat niet)
maar wel via systeeminstellingen-accountdetails- KDE Wallet.

Ik heb bij mijn weten niets hergebruikt (hoewel ik van duurzaam hou) want ik heb een nieuwe installatie gedaan. Of kan het zo zijn dat suse instellingen van het vorige systeem heeft overgenomen? Ik vind het trouwens geen ramp dat de mappen van kmail in het engels staan. Kan ik kmail niet opnieuw installeren en dan de map met e-mails er later weer inzetten? Switchen naar engels en dan weer naar nederlands werkt niet.

Ik heb bij nieuwe gebruiker ook even de weergave achtergrond in digikam grijs gemaakt, dat heeft direct gevolgen voor de achtergrond in k-mail en in de menuweergave.

nogmaals dank voor het antwoord.

Oeps, dat was een misser. er had niet “rm rf” moeten staan, maar “rm -rf”, dus met een minteken voor “rf”. Daarmee verwijder je de instellings- en datamap van KDE voor jouw gebruikersaccount. Je begint daarna weer met een “schone” KDE met standaardinstellingen. Normaal gesproken laat een openSUSE installatie je /home intact. Zo kun je updaten/upgraden zonder dat je je instellingen of data kwijtraakt. Aangezien het fenomeen in kmail niet bestaat voor een nieuwe gebruiker, ga ik er vanuit dat er in je /home/JOUWGEBRUIKERSNAAM nog instellingen staan.
Opnieuw installeren heeft geen zin, heeft überhaupt geen zin onder linux, omdat de instellingen gewoon blijven staan.

Over de achtergrondkleuren in digikam: als je goed kijkt, zie je dat digikam niet een eigen settings module heeft, maar de algemene KDE configuratie module opstart. DIt is dus niet een fout bij jou, maar zo ontworpen.

Achtergrondkleur Digikam nu aangepast via menu en stijl aanpassen.
Om nog even bij kmail te blijven. Ik wil graag bij beantwoorden van de mail bovenaan het bericht beginnen. Als ik dit aanpas bij instellingen-opsteller-standaardsjablonen-afzender beantwoorden en %cursor boven %blank zet dan heb ik de cursor een paar keer bovenaan gekregen, maar nu zit ‘ie’ weer onderaan.