Zojuist een reclame mail ontvangen met onderstaande tekst.
Geen openSUSE maar toch SUSE Linux.
De Wyse C50LE thin client beschikt over een aparte grafische versneller voor ongeëvenaarde prestaties in zijn klasse De ultralow-power media systeem-processor zorgt voor een rijke multimedia en speelt video af tot 1080p HD-resolutie. Powered by VIA ULV-1GHz processors, de Wyse C50LE diskless apparaten starten op in enkele seconden, zorgen voor veilige inlog van gebruikers op bedrijfsnetwerken en, door het ontbreken van bewegende delen, hebben een lange levensduur van tussen de 5-7 jaar. De Wyse thin client C50LE trekt net iets minder dan 7 watt aan vermogen en creëert zeer weinig warmte. Mede hierdoor draagt elk Wyse thin client C50LE bij aan een koelere werkomgeving, sterk verminderd CO2 uitstoot en enorme besparingen in energiekosten in vergelijking met vergelijkbare PC desktops.
Er wordt beweerd dat Windows het meest gebruikte besturingssysteem is.
Maar als we alle apparaten (telefoons.routers,servers,ed) optellen vraag ik mij dat af…
Ik heb er vreselijk om moeten lachen toen een jaar of 8 geleden er blijkbaar een expeditie met linux laptops naar Antarctica was geweest. Gedurende 1 week was linux daar het meest gebruikte OS, en ik kon uit de stats lezen dat er waarschijnlijk 1 iemand met een XP laptop was.
Het ding geeft alleen maar een indicatie, pretendeert ook niet de waarheid te leveren. Één van de dingen die ze zelf 's hebben aangegeven, is dat linux gebruikers bewuster zijn en dus het percentage dat meten blokkeert groter. Toch kun je wel dingen zien. Ik wist van een Wit-Rus dat Opera zo populair was in zijn omgeving, gs.statcounter.com gaf keurig weer dat Wit Rusland Opera verreweg de meest gebruikte browser was.