Heeft iemand ervaring met Kdenlive?
Heb het pakket geïnstalleerd, op een Suse 12.2, maar kan geen avi en wmv bestanden laden.
Ook VLC opent de bestanden niet.
Op een Microsoft machine draait alles wel, dus de bestanden zijn niet corrupt!
Is het probleem de codex bestanden?
Wie heeft er een tip voor mij.
Mijn ervaring is dat het wel mogelijk is dat het aan de codecs ligt als het om afspelen gaat. Echter is ook mijn ervaring dat Vlc alles slikt zonder extra codecs te moeten installeren. Wil je toch je mulltimedia codecs helemaal volledig hebben, kijk dan eens hier.
kDenlive gebruik ik niet omdat ik deze programma te buggy vind en te gevoelig voor crashes. Ik gebruik OpenShot welke op eenzelfde manier werkt als kDenlive en ook een soortgelijke interface heeft.
Denk ik ook, behalve dat VLC zonder codecs ook niet alles vreet. Dat idee ontstaat omdat het installeren van VLC alle codecs als afhankelijkheden mee binnen trekt.
kDenlive gebruik ik niet omdat ik deze programma te buggy vind en te gevoelig voor crashes. Ik gebruik OpenShot welke op eenzelfde manier werkt als kDenlive en ook een soortgelijke interface heeft.
Sorry, maar programma’s zijn buggy of niet, da’s niet iets wat je kunt vinden. En dan nog, één bug kan heel veel andere, op bugs lijkende, fenomenen veroorzaken. Als je bugs tegenkomt, maak dan een bugreport, dan weten de ontwikkelaars/packagers er ook van, en kan er iets aan gedaan worden. Hetzelfde geldt voor “gevoelig voor crashes”: programma’s zijn 100% ongevoelig, als iets crasht kan het zelfs zijn dat het niet aan het programma zelf ligt, maar aan iets anders, waarbij dat “iets anders” niet kan omgaan met het programma.
Ik ken Kdenlive en Openshot allebei. Als het je gaat om alleen wat filmpjes aan elkaar plakken, knippen en scheuren is Openshot wel een alternatief. Wil je een echte, professioneel bruikbare lineaire video editor, dan is Kdenlive de 'place to be". Als je de interface van Openshot bekijkt, heb je eigenlijk meteen gezien wat 't programma kan. Bij Kdenlive zijn de mogelijkheden veel en veel uitgebreider, en gaan er ook pas dingen open op het moment dat je ze nodig hebt, omdat je bepaalde keuzes gemaakt hebt. Over stabiliteit heb ik bij beide niets te klagen, met Kdenlive heb ik afgelopen jaar een paar grote projecten gedaan ( motion-menu DVD’s, gemaakt uit > 100 GB videos van allerhande formaten ).
Ik heb de codex geïnstalleerd, nu draait de opname in VLC maar na 28 seconden stopt deze weer!
In Kdenlive krijg ik de melding: Clip is defect, het zal uit het project verwijderd worden. Zoewel bij het .avi al het .wmv bestand.
Heb je ook de “vendor change” doorgevoerd op de Packman repo? Yast - Software - Softwarebeheer - Beeld - Bronnen, dan de Packman bron aanklikken, waarna je de inhoud van die bron te zien krijgt. Vervolgens klik je op “Schakel systeempakketten om naar…”. En je zou ook nog de w32codec-all kunnen installeren