Juist me aan het afvragen
wie beslist er in het team dat er nog repo’s zijn op de opensuse servers die kde3 toelaat?
zouden deze softwarebronnen eruit gaan éénmaal kde5 er is?
heb juist de 13.2 M0 op een virtualbox gezet en kan nog standaard amarok 1.4 instaleren
enfin ben héél blij want ik geraak niet gewend aan amarok 2.x
Denk dat het een en ander in goed overleg zal gaan en dat vooral het de KDE ontwikkelaars zijn die hierin het laatste woord hebben.
Tot in de eeuwigheid kde3 en amarok 1.4 gaat niet lukken, lijkt mij.
Dat Amarok heb ik ook maar verwijderd heb nu Clementine bevalt mij veel beter.
Loopt 13.2 MO een beetje bij jou, ik heb er nog niets mee gedaan.
Heb zojuist CentOS binnen gehaald voor experimenteren met LPI boekwerk.
13.2 M0, behalve een install van amarok 1.4 heb ik nog niets gedaan
had wel geen netwerk, heb moeten tradidionele verbinding aanvinken, maar dat kan ook door de virtuele zijn dat het niet juist zat
install heb ik gedaan via netwerk cd.
En ik gebruik zelf Amarok 2.8… Heb Clementine ook geprobeerd en dat werkt ook lekker… Heb verder geen problemen met Amarok 2.x maar kan me 1.4 nog goed herrineren. Het was erg wennen eerst!
Zolang er ontwikkelaars zijn die KDE3 onderhouden, staat 't iedereen vrij KDE pakketten te maken. Of het zinvol is om oude software te blijven gebruiken (ervaring leert dat er een moment komt dat de code meer uit patches bestaat dan uit functionele code) is een andere discussie.
KDE5 komt er niet. Er komt KDF5 (KDE Framework 5) en Plasma Next. Daar zijn al experimentele pakketten voor, die je naast je KDE4 installatie kunt installeren en testen. Echt iets voor mijn laptop, en ik moet zeggen, dat het begin er goed uitziet en dat veel gewoon werkt.
hoop dat het geen smurrie wordt ivm config files van de gebruiker
in de tijd .kde (voor 3.x) nu .kde4 (voor 4.x) hoop dat ze dit verder zetten naar .kde5
Dat heeft niets met KDE te maken, maar is de keuze van de distro. Onder de *buntu’s was dit een enorm probleem, omdat zowel KDE3 als KDE4 van ~/.kde gebruik maakten. openSUSE heeft (net als een aantal andere distros) indertijd ervoor gekozen om voor KDE4 ~/.kde4 te gebruiken. Mijn “lol” onstond toen pas toen ik mijn homedir deelde tussen kUbuntu en openSUSE… dagen werk om alles weer op zijn plek te hebben.