Ik ben onlangs overgestapt naar alles wat met linux te maken heeft … op privé vlak
Windows kon me gestolen worden!
Ik heb de volgende versies … Linux Mint, Ubuntu en nu openSUSE.
En moet zeggen alles werkt prima geen problemen met de installaties en hardware toebehoren.
Ik weet niet waarom maar alle systemen heb ik in Gnome geinstalleerd omdat ik niet direct begrijpen welke van deze 2 de betere is.
Enkel dat het verschil hem in de …kernel zit zoals ze in MS termen zeggen en beetje het uiterlijk!
Maar wat betekend dit kwa werken, installaties, programmas etc …
Zijn er mensen die meer voorstanders zijn van Gnome of omgekeerd.
Ik gebruik KDE, werkt prettig is uitgebreid met de software en een prima desktop omgeving.
Gnome is wat compacter naar mijn idee, maar zeker ben ik daar niet van ben al een hele tijd op KDE aan het werk.
Het verschil zit juist NIET in de kernel. Het verschil zit hem in de desktop software en dat zijn in feite gewoon applicatie applicatie programma’s.
Als je naar YaST > Software > Softwarebeheer gaat en dan in het Beeld menu Pakketgroepen kiest kun je KDE-Desktop kiezen en dan installeer je de hele KDE in één keer. Daarna kun je in je inlogscherm iedere keer kiezen of je met KDE of met Gnome wilt werken. Ideaal om uit te proberen zoals @Benmh aanraadt.
Om toe te voegen: je kunt binnen KDE ook prima GNOME programma’s draaien en omgekeerd. Ik installeer zelf sinds jaar en dag op mijn laptop ook én KDE, én GNOME, én LXDE. Zo heb ik in de praktijk altijd een werkende desktop, wat voor experimenten of ik ook uitvoer
Ja, super hè. Kan overigens op alle linux distros tegenwoordig.
Om even terug te komen op het originele onderwerp: ik had tot voor heel kort een voorkeur voor KDE, maar ben aan het experimenteren geslagen met GNOME 3 (gewoon benieuwd) en ben daar zeer gecharmeerd van; kompleet anders dan wat we tot nu toe hebben, maar erg fijn. Net als in KDE is ook hier de integratie van programma’s in elkaar enorm. En dat terwijl GNOME 3 eigenlijk nog in de kinderschoenen staat, dwz versie 3.0 is er nog maar net. Belooft veel voor de toekomst. Bovendien vind ik het ontzettend leuk om zo’n groeiproces al werkend mee te beleven.
Voor oudere PC’s gebruik ik het liefst LXDE, niets op het gebied van grafische desktops is sneller volgens mij. En je kunt er gewoon KDE en GNOME programma’s op draaien.
Je desktop, als je die tenminste wilt en de rest van je Linux instalatie is volledig jou eigen keus… eindelijk vrijheid! Er zijn nog meer keuzes die je moet maken qua programma’s. Je zal gaan merken dat bepaalde programma’s beter bij jou of de taak die je op de computer wilt doen passen. En wederom is dit je eigen keuze… Veel plezier met je ontdekkings reis!!
Because LeBron came off as an egomaniac and ESPN looked like a lapdog. Sponsors were bought into the hype and jumped on board (Decision Water!). Halfway through the special, I was so disgusted by LeBron,