KDE 4.8

Jeminee, dat zijn veel vragen;). Het meeste had ik al geprobeerd:
1 Ik gebruik inderdaad andere windo deco’s dan default;
2 Zeker heb ik gekeken bij Fonts/Lettertypen. Ik heb een ander lettertype geprobeerd en ook andere groottes voor de titelbalk, maar dat hielp niet;
3 Het fenomeen bestaat voor de andere gebruikers ook, en zelfs voor een nieuwe gebruiker die ik speciaal voor dit geval heb aangemaakt;
4 De plasmafiles (kwinrc e.d.) heb ik weggezet (verplaatst), daarna afgemeld en weer aangemeld en dat hielp niet;
5 Het switchen van window deco’s is een sport die ik vaak bedrijf, maar dat hielp niet;
6 Ik zie eigenlijk altijd rode paketten in softwarebeheer. Tot nu toe heb ik daar nooit veel van gemaakt.

Toen ik in softwarebeheer de systeempaketten weer wilde omschakelen naar die van packman, merkte ik dat er heel veel (maar niet alle) KDE 4.7 bestanden werden voorgesteld. Omdat ik mijn gebruikssysteem perse met systeempaketten van packman wil hebben draaien, heb ik daarom KDE 4.8 weer verwijderd.
Maar op mijn testsysteem staat nog wel KDE 4.8, ook met hetzelfde probleem. Dus als je een gouden idee hebt, houd ik me aanbevolen.