Per heden ook in Tumbleweed :D. Wist niet dat jij ook helemaal aan de rolbosjes was :P. Ik ben van plan op één SSD 12.3 te installeren, op de andere 12.2/Tumbleweed te houden, en dan over een paar maand eens kijken of dat wat synchroon is.
Maar gelijk toegepast.En dat ging soepel .Ziet er ook goed uit Maar kreeg er wel de volgende waarschuwingen bij.
3 screenshots van gemaakt als png bestand. Wilde kijken of ik verstandige keuzes gemaakt had bij het accepteren van de waarschuwingen .
Maar hoe voeg je deze als url nu toe aan bericht?:\
Dan moet je een imagehoster gebruiken, bijv. imageshack.com of imagebam.com. Als je daar een plaatje uploadt, kun je daarvan een URL in forums formaat kopiëren en hier in je post plakken.
KDE 4.10 staat erop de laptop met de release voor OpenSUSE en de desktop met Tumbleweed.
Alleen Calibre gaf een probleem in Tumbleweed, handmatig weer toegevoegd en klaar .
Gelijk even mijn bureaublad aangepast en ziet er allemaal goed uit, geen gekke dingen ofzo.
Ziet er goed uit dat KDE 4.10, nu nog even wachten op 12.3 voor de laptop en de veranderingen van Tumbleweed in de desktop ermee vergelijken.
Ik heb nog wel een oude SuSE 6.1 CD, die nog wil booten ook. Daar heb je wel even werk mee voordat je daar KDE 4.10 op hebt draaien. Virtualbox kon er niets mee.
Tja dat is different koek.
Heb hier suse cd`s liggen vanaf 7.3, tot 12.2 heel af en toe doe ik er nog wel eens een oude versie installeren.
Waarom gewoon leuk wat primitief doen met YAST en LILO en weer het aha erlebnis te voelen. :, soms kom je dan ook weer software tegen die al jaren weg is.
Gekke spelletjes en WP8.
Ach ach die nostalgie.:sarcastic:
Vandaag update uitgevoerd naar KDE 4.1.0,
alles werkt prima geen foutmeldingen, alleen heb ik de update ,
handmatig uitgevoerd package voor package geselecteerd voor update.
Ik had de nieuwe repos toegevoegd maar yast, zypper, en apper vonden het niet nodig te updaten, dus vandaar handmatig, kost even tijd maar dan heb je ook wat. Zou het eraan kunnen liggen dat ik niet de oude repos (waar kde in voorkomt) had verwijdert?
Heb je na het toevoegen van de repos ook het volgende gedaan: Via yast >softwarebeheer> Bronnen> aanklikken KDE release_410 en dan links boven bij pakket de keuze maken om over te schakelen naar de systeem pakketten van KDE 4.10 en ook dito doen bij de andere KDE 4.10 repo. Eerst dan ook de nodige repos verwijderen en dan via zypper of Yast updaten.
Mijn voorkeur is het updaten via zypper.
Dan moet het helemaal goed gaan, misschien dat er een pakket niet lukt maar update wordt dan wel uitgevoerd.
Ben benieuwd of die url tjes maken gelukt is.:\Volgens mij gelukt.!En de geselecteerde keuze is die ik dacht dat goed was.Als het niet de goede zijn kan ik bij een andere SSD de goede keuze maken.
Het deïnstalleren van Packagekit is niet echt nodig. Alleen Apper verwijderen volstaat. Die kun je dan evt. ook nog op “Taboe” zetten, dan wordt-ie ook niet per ongeluk meegeïnstalleerd als “aanbevolen”. Packagekit wordt dan simpelweg niet meer aangeroepen.