Ik ben een beginneling en heb opensuse 11.3 geinstalleerd.
Wanneer ik een nieuwe driver voormijn grafische kaart download en wil installeren krijg ik de volgende melding:
Er deed zich een interne systeem fout voor. Meld deze aub bij de bugrapportage met een uitvoerige beschrijving ervan.
MORE DETAILS
failed to install file: [PK_TMP_DIR|dir:///var/tmp/TmpDir.b6MQrM] Repository already exists.
failed to install file: [PK_TMP_DIR|dir:///var/tmp/TmpDir.WQ2FPb] Repository already exists.
Dit gebeurt ook wanneer ik andere bestanden wil installeren zoals brouwser Google chrome en VLC-mediaplayer.
Hoe kan ik dit probleem oplossen.
Ten eerste is 11.3 al oud en wordt niet meer gesupport. Als je nu begint met openSUSE te gebruiken, neem dan gewoon de huidige versie: 12.3
Ten tweede, je beschrijving “Wanneer ik een nieuwe driver voor mijn grafische kaart download en wil installeren” is misschien als inleiding wel juist, maar technisch zegt dit niets. Vertel dus waar je wat vandaan download en hoe je het dan probeert te installeren. Als dat via commando’s in de terminal is, copieëer/plak dan wat je doet (compleet: de prompt, het commando, wat eruitkomt en de volgende prompt) direct tussen CODE tags in een post hier. De CODE tags krijg je door te klikken op de # knop in de gereedschapsbalk van de post editor.
PS. Ik heb je e-mail adres uit je post verwijderd. Het lijkt me niet zo slim op dat op een openbare web pagina te zetten. Tenzij je natuurlijk een liefhebber van Spam bent.
Henk heeft helemaal gelijk: download en installeer openSUSE 12.3 . Het zit nl. zo: een versie wordt maar een bepaalde periode (2 jaar) ondersteund. Dat betekent dat daarna ook de installatiebronnen op het web niet meer werken. In jouw geval zal het ook betekenen, dat als je die bronnen nog kunt gebruiken, je een enorme berg updates te verwerken gaat krjgen, om na heel veel tijd een verouderd systeem over te houden.