kan de installatie niet afronden / openSUSE 11.3

na herhaaldelijk geprobeerd zonder succes installatie af te ronden (Live CD wil niet booten, Memtest 100% goed, alle kabels losgetrokken en weer ingedrukt) dacht ik voor de grap Ubuntu te proberen en het is gelukt.
Het is een doorsnee PC met AMD X2, 2GB DDR2, Nvidia 7300SE
Ik kan verder niks bedenken, heeft iemand een idee?

Groet, Zoran

Niet 100%, maar wel meestal goed: jouw download is corrupt, d.w.z. de iso is niet goed.

Om dat te controleren, moet je op de site van opensuse, waar je de LiveCD gedownload hebt, de md5sum opzoeken
Start daarna k3b, en kies 'Image naar schijf branden", kies de gedownloade iso, en klik op md5sum check/controleren.
Het programma md5sum controleert nu de iso, en geeft een md5sum ( een hexadecimale reeks, 0-9, a-f). Die moet exact hetzelfde zijn als die op de downloadpagina.

Als dat niet zo is, zul je opnieuw moeten downloaden.

Bedankt Knurpht,

ik had alle vertrouwen in dat SUSE-schijfje afkomstig uit een Duits magazine die alleen Linux bespreekt, mijn voorraad CD’s en DVD’s is leeg. Uiterst overmorgen zal ik opnieuw proberen Live CD zelf te downloaden en het resultaat van de installatie zal ik meteen melden.

Groet, Zoran

Hallo Zoran,

Misschien heb je nog een USB-Stick liggen? Daarmee kan het ook, zie eventueel ook: SDB:Live USB stick - openSUSE

Probeer de live-cd te downloaden via de torrent. Dat doet automatisch een md5sum. Dat doe ik meestal en het werkt goed. Zorg er ook voor dat je de cd/dvd langzaam brand. Dat zorgt voor een betere kwaliteit data.

Dexter1979, nooit geweten dat jij ook nederlandstalig was…:slight_smile:

Geboren en getochen in Hardenberg, Overijssel. Woon al 8,5 jaar in Ierland (Kijk maar naar mijn locatie!) en ben meestal Engelstalig tegenwoordig! :wink:

Als je een keer in de buurt ben kom maar langs! rotfl!http://forums-opensuse.provo.novell…/…/…/images/smiliesnew/smile.png

Leuk dat je altijd in Hardenberg hebt gewoont.
Ik woon zelf vlak bij Hardenberg.

Klein landje he! :slight_smile: En waar woon jij? Ik heb aan de Lage Gaardenstraat, Prinses Juliana straat, De Bree en Fonteinkruid gewoond. Heb ook nog een jaar of 6 in Bruchterveld gewoond. Dit is trouwens niet “on-topic”…

Zoran, al wat nieuws geprobeerd?

Ik woon in Collendoorn, weet niet als je dat kent.
Zoek daar maar eens op Benjamins dan weet je zo waar ik woon.

Nog zo’n off-topic: ik heb van mijn 7e tot mijn 18e in Hoogeveen gewoond, kon Hardenberg bijna zien vanuit mijn zolderkamertje…Leuk plaatsnamen van de racefietstochten uit mijn jeugd, Collendoorn, Bruchterveld. Wij “verzamelden” toen ook plaatsnamen die je op de kaart niet kon vinden :).

Ja, dat ken ik wel. Heb nog een ongeluk gehad met mijn brommer daar :slight_smile:
1 van mijn 2 broertjes woon in Lutten. Als je actief bent in Karate ken je hem vast wel.

Hoogeveen is ook een mooie stad. Ging er vaak winkelen. Bus lijn 80 :slight_smile: En dan meestal in Luxor naar de bioscoop. Ben er ook wel eens wezen stappen. Toen was De Mauritshof er nog…

Hi jongens, wat leuk dat het zo vrolijk gaat hier. Meteen proberen USB om te toveren tot een live-CD. Hopelijk zien wij elkaar bij SUSE release-party in Utrecht.

Groet, Zoran

@suzoni: misschien wel slim om even te vermelden, dat er waarschijnlijk toch wel iets anders aan de hand is. Anders maar even afspreken, dan kijken we even samen naar wat er gebeurt.

druk op het werk, USB ga ik thuis maken…met meteen een vermelding wat er gebeurt. Ik hoop het beste.