Java JDK

Hallo,

Hoe installeer ik het beste Java JDK op openSUSE 12.3?

Dat kan via YaST> softwarebeheer en dan zoeken op JDK.
Je krijgt dan de JDK versies te zien zoals java-1_7_0-openjdk
Als deze het is aanklikken en installleren.

Uit de vraag blijkt de verwarring al. Er zijn basaal 2 opties om Java-ondersteuning in te bouwen in je systeem:

• openJDK
  • Oracle’s Java JRE/SDK
    Standaard wordt openJDK geïnstalleerd. Er kunnen echter redenen zijn (software die keihard Oracle’s JRE of SDK wil zien) om om te schakelen. Dat is echter geen sinecure, zeker niet als je al 't e.e.a. aan ontwikkel-pakketten geïnstalleerd hebt (mijn persoonlijke ervaring) Daarmee kun je in een situatie terechtkomen (recente persoonlijke ervaring) dat je voor 't ene stuk de JDK nodig hebt, voor 't andere de Oracle SDK.
    Veel mensen zie ik de weg naar de Oracle pakketten kiezen, terwijl wat ze werkelijk nodig hebben ook kan door het openJDK-devel pakket te installeren.

Het gaat bij mij om die van Oracle.
openJDK kan ik neem ik aan gewoon installeren via software beheer.

openJDK wordt standaard geïnstalleerd. Als je googlet op “opensuse java sdb” kom je op de pagina terecht waar een uitgebreide instructie staat. Ook kun je zoeken bij software.opensuse.org: Download openSUSE 12.3, zoek dan op “sun”. Gebruiker deltafox heeft kant en klare pakketten. Mijn eigen insteek toen ik dit voor een klant moest doen, was het verwijderen van de openJDK pakketten, en deze ervoor in de plaats zetten. Heb de klant niet weer gehoord, zal dus wel werken.

Hier https://sites.google.com/site/computertip/java staan instructies van Pjotr. Ik kan niet zeggen welke van alle opties de meest wijze weg is.