Installeren SLES via DVD

Ik wil SUSE Linux Enterprise Server graag uitproberen (trial licentie). Maar ik zit met een vraag m.b.t. de te downloaden ISO bestanden. SLES (meest recente versie) komt in 2 ISO’s. Een van 3.2Gb en een van 4.9Gb (DVD1 en DVD2 respectievelijk).

Nu is mijn vraag: zijn beide DVD’s nodig om SLES te kunnen installeren?
Sinds DVD 2 niet op een standaard 4.7Gb past, vermoed ik dat ik een dual-layer DVD moet gaan gebruiken. Klopt dit?

Dit is het openSUSE forum en niet het SLES/SLED forum. Dat is hier: SUSE Forums

Het kan zijn dat iemand hier per ongeluk antwoord heeft op je vragen, maar reken er niet te veel op.

@hcvv: verrassing :smiley:

@RoyKleefman: ik heb de DVD’s hier. De ene is de SLES 11 DVD, de andere bevat volgens mij een service Pack. Over de grootte van de DVD-iso’s: dat komt wel vaker voor, ga er maar vanuit dat de ISO precies past. De DVD-iso’s worden met SUSE Studio gemaakt; dat waarschuwt wel als de grootte over de limiet van wat nog te branden valt gaat. Vaak speelt ook de omreken factor 1000 <-t> 1024 een rol. Dan wordt in het aantal bytes een komma geschoven, wat niet klopt omdat 1 GB = 1024 MB Nz is.

Voor het overige heeft Henk gelijk, met SLES moet je in de SUSE forums zijn.

@Knurpht: ik was al bang dat jij iets zou hebben :wink:

@RoyKleefman: je boft maar weer. Wat je hier ook vraagt, je krijgt altijd wel een antwoord.