Installeren lukt niet

Ik heb de installatie ISO van Leap 15.3 gedownload en geverifieerd en nadien op USB geplaatst met de schijfkopieschrijver van Linux Mint.
als ik de installatie USB opstart laad hij de kernel maar de initial ramdisk is na 3 minuten nog steeds niet geladen.
Voordien heb ik op dezelfde wijze Leap 15.2 geïnstalleerd op deze laptop en dat gaf geen enkel probleem.
Weet iemand wat de oorzaak kan zijn?
Leap 15.2 is al verwijderd anders kon ik gewoon upgraden.

Ik neem aan dat de “schijfkopieschrijver van Linux Mint” doet wat dd doet. Maar als de boot begint lijkt dat wel goed te zitten.

Heb je geprobeerd de Esc toets te gebruiken om te kijken wat er gebeurt? Als je initrd inderdaad niet geladen wordt doet die Esc ook niets (te vroeg), maar niet geprobeerd is altijd mis.

Ik heb geprobeerd met de Esc knop maar helaas blijft alles zoals het is. Ga nu een KDE Live USB aanmaken zal nog wel laten weten of dat lukt of niet.

Ik weet niet of dat veel helpt. Tenslotte moet eerst dezelfde kernel en initrd geladen worden.

Probeer eens van je huidige OSI de rescue.

Inderdaad, werkte dus ook niet, het is ook geen fout van mintstick of een slechte USB, Ik heb het getest met mageia (omdat deze distro eveneens niet gebaseerd is op Debian of Ubuntu) en dat werkte prima. kreeg daar wel eerst de melding dat ik secure boot moest uitschakelen. dat had ik bij openSUSE ook al eens gedaan maar was hopeloos. Ik denk dus eerder dat er iets fout is met de ISO-bestanden, zoals voorheen al gezegd was het downloaden en installeren van Leap 15.2 via Linux Mint dus geen probleem.

Ofwel is er iets fout met de ISO’s van Leap 15.3 of heeft openSUSE veranderingen aangebracht dat deze alleen via openSUSE dd over te zetten zijn naar een Live-USB want met openSUSE Leap 15.2 lukt het wel

Er is geen speciale openSUSE dd. Er is dd. Al mer dan veertig jaar oud.

Dan is er volgens mij iets niet in orde met de ISO bestanden van LEAP 15.3

Ik geloof niet dat veel anderen hetzelfde probleem hebben.

Ik kan op dit moment helaas ook niet verzinnen waar het misgaat.

Als je toch 5.3 erop wilt krijgen zou een methode kunnen zijn eerst 15.2 te installeren en dan te upgraden (het zij met de ISO die je hebt met Upgrade uit het eerste menu, hetzij on-line).

Ook een mogelijkheid om een groter publiek te krijgen dat misschien ervaring heeft met jouw hardware: het engelse forum. Ik denk wel dat je dan zo veel mogelijk gegevens van je fabrikant en model moet vermelden.

Je kan ook eens kijken naar een upgrade via de command line. Heb je al dat gedoe wat mnder met iso. op usb

https://en.opensuse.org/SDB:System_upgrade#Command_line

Ik heb In het Engelstalige forum gezien dat ik niet problemen kampt met Leap 15.3 de meeste waren wel gevallen met upgrade problemen. ik ga nog eens 1x proberen als het nogmaals een mislukking is zeg ik vaarwel tegen openSUSE ik gebruik al enkele jaren Linux, hoofdzakelijk Linux Mint, maar zoveel update problemen heb ik nog nooit meegemaakt.

Ik hoop dat het lukt want voor de rest is openSUSE een prima distro.

This post is very simple to read and appreciate without leaving any details out. Great work! ](https://www.chokdeebacarrat.com/ole777/)https://www.chokdeebacarrat.com/ole777/

It is the intent to provide valuable information and best practices, including an understanding of the regulatory process.
freespinsslots6.org

It is the intent to provide valuable information and best practices, including an understanding of the regulatory process.
zipang-bar.com