hallo,
Ik heb een probleem met min Acer aspire 5315,
Altijd heb ik opensuse of sled kunnen instleren en gebruiken.
Echter met versie 12.1, i het op geen enkele manier mogelijk om opensuse te installeren.
Geen enkele optie werkt, na op installeren gedrukt te hebben krijg ik nog even een splash screen en loopt de computer vast.
Andere linux typen installeren wel, (debian, bodhi, free bsd enz)
Maar niets bied wat opensuse heeft dus ik ou graag opensuse gebruiken.
Er is ook geen enkele toetsen combinatie te vinden die mij wat info geeft, runlevels werken niet niks nakkes nada.
Dus ik kan hier geen data laten zien omdat ik er iet aan an koen.
wie oh wie weet raad?
Het is een mooi verhaal, maar ik wil graag nog even exact weten waar het stopt. Je bent niet erg duidelijk, maar begrijp ik het goed dat je:
De 12.1 (welke? KDe, …) ISO hebt gedownload en de checksum hebt getest?
De ISO op een DVD hebt gebrand en de checksum weer hebt vergeleken?
Van de DVD kan booten en dat die dan eerst zijn Welkom plaatje laat zien en dan een menu?
Dat je in dat menu “Install” kiest?
Dat je dan nog iets ziet (wat?) en dat er daarna niets meer gebeurt?
Als dat klopt, graag bevestiging en aanvulling. Zo niet, dan een beter beschrijving.
Als je dat bootmenu krijgt, zijn er dus ook mogelijkheden onderaan. Heb je daar iets van geprobeerd? Heb je geprobeerd om nomodeset in de regel op dat bootscerm te zetten?
Inderdaad dvd gedownload gebrand chechsums gecontroleerd, boot menu op nederlands, en alle maar dan ook alle bootopties die beschikbaar zijn, die werken dus niet.
menu op installeren geklikt inderdaad, dan krijg je een nieuw splash screen en dan loopt de zaak vast.