Install abgx360

How do i compile abgx360, and install it. I can´t compile it. Can some one help me please?

Dag, welkom

“zoetekoek” lijkt me een nederlandse gebruikersnaam, dit zijn de nederlandstalige forums, enige reden om hier in het engels te posten :D?

Op je vraag: dit is veel te weining om er iets zinnigs over te zeggen.
Graag:
openSUSE versie
Waar komt abgx360 vandaan? Waar dient het voor? Meldingen, instructies? En dan de meldingen tussen CODE tags, de # in de editor, anders is 't niet te volgen.

Hahaha sorry, das waar ook is Nederlandse forum, mijn excuses;)

Maar abgx360 is een back-up programma voor xbox games
Hier een link naar hun site: abgx360

Ik krijg het programma niet geïnstalleerd, en via Google gezocht en kan niks vinden erover.

Probeerde het te compileren maar ook dat lukt niet. Krijg telkens een error melding.

En ik draai openSUSE 12.3 :slight_smile:

Dat zijn allemaal leuke verhaaltjes, maar we willen dingen zien. Dus niet "Krijg telkens een error melding, maar een kopie/plak van van je terminal naar een post hier tussen CODE tags (zoals Knurpht al zei).

“Het lukt niet” is ook zo’n leuke aan de borreltafel, maar als je echt hulp wilt, volkomen waardeloos.

PS, houd er maar rtekeing mee, Knurpht is de aardige en ik ben de vervelende rotfl!

De good, de bad en de ugly. wie is wie of is er een met een dubbele persoonlijkhied rotfl!

Maar heb je hier wat aan
abgx360 - Download
of deze met een howto
ABGX360 How to “in linux”

Sorry, maar begrijp je echt niet wie van de drie betrokkenen the ugly is :wink:

Och, wat voel ik mij hier thuis …

“Bèèèèèèèhèèèn, Henk zegt dat jij lelijk bent”. Ontvlucht ik een paar uur per dag mijn kinderen, krijg je dit… :D. En nou allebei naar je kamer, totdat je een ander jongetje geworden bent :stuck_out_tongue:

.s Kijken. Voor het gemak heb ik de sources gedownload naar mijn /home/knurpht/Downloads. Beide, de programma sources en de GUI sources

Dit heb ik gedaan, vervang knurpht door je eigen gebruikersnaam:

mkdir ~/Devel
cd ~/Devel

In /home/knurpht/ maak ik even een apart ontwikkelmapje aan: Devel, en die ga ik binnen

tar -xvf ~/Downloads/abgx360-1.0.6.tar.gz

In pak de gedownloade programma sources uit en ga de nieuwe map binnen

cd abgx360-1.0.6/

Nu moeten de sources eerst geconfigureerd worden voor compilatie:

./configure

Ik krijg daarbij eerst de volgende melding:

checking whether libcurl is usable... no
configure: error: "libcurl not found!"

Dit is wat verwarrend, libcurl is namelijk wel geïnstalleerd, maar niet de ontwikkelversie ervan, libcurl-devel. Die installeer ik dus via Softwarebeheer. Daarna draai ik

./configure

opnieuw.
Het kan zijn, dat jij nog meer -devel pakketten nodig hebt. Ik ontwikkel zelf, op mijn systeem staan er dus al veel, die er bij jou wel eens niet kunnen zijn. Als je er niet uitkomt, laatste regels van de output van ./configure posten.
Na installatie van libcurl-devel liep configure er netjes doorheen:

config.status: creating Makefile
config.status: creating config.h
config.status: executing depfiles commands

Nu moet de daadwerkelijke compilatie plaatsvinden:

make

Ook hier moet het systeem zonder fouten (warnings mogen, errors niet) doorheen. Als dat gelukt is, doe je

su -c 'make install'

Voor het 2e pak sources volg je globaal dezelfde weg. Als je er niet uitkomt, laat maar weten.

Zie je wel, Knurpht is de aardige. O:)

Hij heeft een hoop tijd besteed om de foutmelding te krijgen die de lelijke niet heeft laten zien.
De slechte zit daar nog steeds op te wachten (intussen probeer ik andderen te helpen).

die, waar het gaat om de manier van denken om dit soort problemen aan te pakken, de slechte wel 's een bedankje verschuldigd is :smiley:

Zo hee wat aardig van jou.
Maar is het probleem nu ook getackeld?

Off topic; zal die ugly bad one 4 april wel even spreken :sarcastic:;).

Tja, de OP is angstwekkend stil.

Bedankt heren voor de hulp :slight_smile:

De eerste instal is gelukt de gui van abgx360-1.0.2 niet, ik krijg deze melding (kan ook zijn dat ik iets verkeerds doet) :

inux-80ki:~ # /home/zoetekoek/Devel/abgx360gui-1.0.2/configure
configure: loading site script /usr/share/site/x86_64-unknown-linux-gnu
checking for a BSD-compatible install… /usr/bin/install -c
checking whether build environment is sane… yes
checking for a thread-safe mkdir -p… /usr/bin/mkdir -p
checking for gawk… gawk
checking whether make sets $(MAKE)… yes
checking for g++… no
checking for c++… no
checking for gpp… no
checking for aCC… no
checking for CC… no
checking for cxx… no
checking for cc++… no
checking for cl.exe… no
checking for FCC… no
checking for KCC… no
checking for RCC… no
checking for xlC_r… no
checking for xlC… no
checking for C++ compiler default output file name…
configure: error: C++ compiler cannot create executables
See `config.log’ for more details.

Kan iemand hier iets mee?

Was nog even vergeten erbij te vermelden dat ik C++ devel geïnstalleerd hebt, het rare is alleen dat ie nog steeds aangeeft van niet.

En aangezien ik van Ubuntu/ Windhoost vandaan kom, is openSUSE voor mij met compileren nog erg nieuw, ben dus een NOOB daarin rotfl!

Hier is die vervelende kerel weer.

Graag je computer outvoer (zoals boven) tussen CODE tags zetten. Jekrijgt doe door op de knop met het # in teh gereedscahlist boven de post editor te klikken. (en dat vraag ik niet nog eens).

Je zegt dat he C++ devel hebt geïnstalleerd. Dan kan je nu de C++ compiler wijzigen en opnieuw bouwen (als je de C++ compiler hebt).

Je moet in YaST > Software > Softwarebeheer via de Beeld knop kiezen voor Patronen. Dan rol je naar beeden naar Ontwikkeling en dan kies daar Basisontwikkeling. Links het hokje aanklikken en dan rechtsonder met SAccepteren alles installeren wat je nodig het om zaken te bouwen.

Oke sorry vervelende meneer :stuck_out_tongue:

Maar ik krijg die abgx360 gui niet voor elkaar, nu zeurt het weer om wxWidgets en ook die is geinstaleerd.
Ik krijg deze melding:

checking for wx-config... no
configure: error:
                wxWidgets must be installed on your system.

Please check that wx-config is in path, the directory
                where wxWidgets libraries are installed (returned by
                'wx-config --libs' or 'wx-config --static --libs' command)
                is in LD_LIBRARY_PATH or equivalent variable and
                wxWidgets version is 2.7.1 or above.

Krijg er hoofdpijn van :’(

Als je van onwennigheid hoofdpijn krijgt … Het gaat om een bepaalde manier van denken. Let op, deze zag ik nl. ook:

checking for wx-config... no
configure: error:
                wxWidgets must be installed on your system.

Ik duik in de softwaremanager, zoek, met “Bestandenlijst” aangevinkt naar “wx-config”. Hé, die zit in wxWidgets-devel. Installeren we die toch, daarna opnieuw configure draaien. Maar even
terzijde: ik zie aan de prompt, dat je compileert als root. Niet doen, is niet nodig, meestal doe je dit
als user: configure, make
als root: make install

Nadat ik beide source pakketjes gecompileerd en geïnstalleerd heb, zie ik dit als ik in een terminal

abgx360gui

http://img20.imageshack.us/img20/7033/abgzv.png](http://imageshack.us/photo/my-images/20/abgzv.png/)
Als jij nou nog een XBOX voor me hebt, heb ik er ook nog wat aan :D.

Overigens geeft succesvolle compilatie en installatie geen enkele garantie op een correcte werking van software.