is het net als in windows mogelijk om met inloggen de toetscombinatie ctrl alt del in te drukken om inlogscherm te komen.
en is het mogelijk om opensuse te laten vragen naar een naar en wachtwoord. in plaats van dat de gebruikersnaam (namen) in beeld staan.
zijn deze 2 dingen mogelijk en zo ja hoe kan ik dit fixen.
Ja hoor. En zonder Ctrl-Alt-Del. Ik begrijp dat je nu autologin aan hebt staan? Dan start je YaST - Systeem - /etc/sysconfig editor en zoekt op “auto”. Bij de login optie die op ‘no’ zetten. Herstarten en je krijgt een login scherm. Is dat wat je bedoelt ?
ik heb geen auto login aanstaan ivm veiligheid, mocht iemand laptop pakken en opstarten kan die nergens bij.
ik bedoel er mee als je pc opstart dat je verplicht bent om een naam en vervolgens wachtwoord op te geven. https://drive.google.com/open?id=1wgJEMizOwEyhvpGH6uUzV_h7_J4Rw256
ik ben benieuwd als dit ook in opensuse kan en hoe ik dit eventueel instel.
Klik ksmserver, aan de rechterkant zie je dat Ctrl-Alt-Del standaard gebruikt wordt voor afmelden, en Ctrl-Alt-L voor vergrendelen. Nou kun je twee dingen doen: Of je stelt vergrendelen in op Ctrl-Alt-Del ( dan wordt je gevraagd of je de standaard wilt vervangen ) of je went je aan om Crtl-Alt-L te gebruiken. De keus is aan jou.