Iconen desktop blijven leeg

Om bepaalde redenen heb ik OpenSUSE 12.1 + KDE 4.7.2 opnieuw geïnstalleerd. Daarbij dezelfde gebruikersnaam als die in de vorige installatie gebruikt. Reden: behoud van desktopinstellingen. Zoals gewoonlijk bij OpenSUSE werkt alles perfect. Maar 1 triviaal probleempje. Ik gebruik KDE Desktop Icons (vind ik mooi). Maar de iconen van opnieuw geïnstalleerde programma’s blijven leeg (witte vakjes met vraagteken). Deze snelkoppelingen werken echter wel zonder probleem. Op KDE Desktop worden iconen wél normaal weergegeven in de bureaublad-map. Vraag: hoe krijg ik weer de normale iconen op bureaublad KDE Desktop Icons?

Alvast dank voor het goede antwoord. Willem Franssen

Wat je eens kun proberen, is om een ander icon-thema te kiezen, dan Toepassen, en terug naar het thema dat jij wilde. Evt. uitloggen en weer inloggen.
Als dat niet werkt, kopiëer dan eens één van de items vanuit het menu naar de desktop/desktop container.

Bedankt Knurpht. Je oplossing werkt. Icon-thema veranderd + Toepassen. Daarna weer terug naar Oxygen icon thema + Toepassen. Alles weer OK. Herstart van systeem was niet nodig.
Willem Franssen