icon verwijderen van taakbar

Het is gemakkelijk om een snelkoppeling naar de taakbalk te plaatsen. Bijvoorbeeld KWrite.
Probleem is, hoe verwijder ik dit enkel icoon van die bar?

Welke versie van openSUSE?

Ik gok dat dit in KDE is, maar ik houd niet van gokken.

Ik gok openSUSE 13.1 en KDE en hoop dat ik niet voor niets een antwoord zit te zoeken. >:(

Eerst in het paneel via de rechtermuisknop: Widgets ontegrendelen.
Dan in het paneel met de rechter muisknop Paneel instellen.
Dan over het icoon hoveren, je krijgt dann een verplaatskruis met daar boven iets met een X.
Op de X klikken.
Paneel vergrendelen.
Widgets vergrendelen.

Bedankt voor de aanwijzing.
Sorry, maar dat is inderdaad openSUSE 13.1 en KDE. Volgende keer zal ik die gegevens mee versturen.
Waar zou ik een handleiding kunnen vinden die de eenvoudig regels voor het opmaken van het bureaublad en de algemene handelingen beschrijft? Het mag ook in het Engels zijn.

Dit is de KDE documentatie web-site: http://docs.kde.org/

Ik heb er zelf in lang niet naar gekeken en weet dus niet hoe “goed” hij is. Meestal moet je het met rechtsklikken, proberen en help functies op je eigen systeem doen.

In KDE: Rechts klikken in de desktop, Widgets ontgrendelen. Daarna rechtsklikken op de programmastarter, “Programmastarter verwijderen”.
Tip: doe 't niet via het editten van de plasma* bestanden in ~/.kde4/share/config, daarmee heb je zo een puinhoop van je desktop gecreëerd. Nou is dat nog niet zo’n probleem, het is allemaal maar uiterlijk vertoon en eenvoudig op te lossen, maar als je niet weet wat je moet doen, kun je daar heel raar tegenaan zitten te kijken. Ik heb zelf 't zo ooit 's voor elkaar gekregen dat o.a. het paneel buiten het zichtbare scherm kwamen te liggen.
Tip 2: Maak een extra gebruikersaccount aan. Als je dingen wilt uitproberen , doe je dat in dat account. Werkt het account niet meer door je acties, dan smijt je de testgebruiker weg incl. zijn homedir, en maakt 'm vrolijk opnieuw aan.