How to remove all accouts in evolution

Ik heb een gmail en een wanadoo account proberen op te zetten in evolution. Het programma gaf aan dat de accounts opgezet waren.
Maar vervolgens kan ik niets ontvangen en verzenden. Nu wil ik de acounts verwijderen en een nieuwe poging wagen.
Heeft iemand mischien een idee.
Ik werk heb openSuse versie 12.1 geinstalleerd en doe pogingen mijn windows verleden te vergeten.

Jan Zoon

Eerst je vraag maar even beantwoorden:
In Evolution - Bewerken - Voorkeuren.
Dan kun je een account “aanklikken”, vervolgens verwijderen.

Maar… misschien is het zinvoller ze eerst te laten staan, en dan te kijken naar de instellingen. Ik ben er van overtuigd dat 't zo werkend te krijgen is. Accounts toevoegen gaat niet wezenlijk anders dan op een windoe computer.
Maar-2… m.b.t. je Gmail account, dat gaat niet zonder meer werken. Je moet eerst in je Gmail account inschakelen, dat je mail ook op een andere manier dan via gmail.com opgehaald en verzonden mag worden. Daar vind je dan ook instructies over hoe je precies je client moet instellen.
Aangezien je de tekst van vensters niet altijd kunt kopiëren, raad ik je aan er screenshots van te maken en die op een plaatjeshoster te zetten, en vervolgens hier de link in te voegen.

Ik heb je raad opgevolgd en bij voorkeuren gekeken. Bij staat het in het Engels Kan dat ook Nederlands Worden?)
Vandaaruit hte gmail account gedelete en het andere acount de servers opnieuw benoemd.
Vandaar werkte het prima v.wb. de uitgaande mail de inkomende mail nog niet gezien. Wel een berichtje dat vroeg om een paswoord hetgeen ik toen opgegeven heb.
Ik ben in ieder geval weer een stap verder en meld me weer als er niets blijft binnenkomen.

Om NL taal in Evolution te krijgen, moet je even het pakket “evolution-lang” installeren.

Voor wat je GMAIL account betreft: dat is meestal ingesteld als IMAP account, d.w.z. de mail blijft op de server, jouw client synchroniseert alleen. Als je veel oude mail in GMAIL hebt, kan het even duren voordat je alles in Evolution ziet.

Daar ben ik weer, ik begin het gewoon vervelend te vinden om steed hulp te moeten zoeken maar ook daar zal ik waarschijnlijk doorheen moeten om een goed werkend systeem te krijgen.

Ik ben begonnen met het zoeken naar evolution-lang. Via yast vond ik het niet dus toen via internet geprobeerd… Daar vond ik twee opties de eerste werd verteld was voor opensuse 12.1. (586i. Deze gedownload en geinstalleerd. Dat gien niet er volgde een fourmelding dat de requirement niet vervuld waren. De requirements bleken volgens de melding evolution 3.2.1. Daarna de andere optie geprobeerd. Daar kreeg ik een lange list met systemen. De bovenste was opensuse12.1 deze gedownload en weer geprobeerd te installeren maar ook dat gaf dezelfde foutmelding.
Ik ben er nog niet precies achter hoe ik een screen dump moet maken maar de tijd zal het leren. Wel die tijd is al aangebroken tijdens het schrijven even op PrtScr gedrukt en dat werkt. Dus volgende keren zal ik een dump van zo’n foutmelding maken en meesturen.

Gr Jan Zoon

Dat hulp moeten vragen, zo zijn we allemaal begonnen :D. Het is gewoon wennen, voor sommige mensen valt het kwartje al snel, anderen doen er iets langer over.

Ten eerste: installeer geen dingen, die je “vindt” op het internet. En dwing het systeem zeker niet om ze te accepteren.
Ten tweede: als je evolution-lang niet vindt, in Yast - Software - Softwaremanagement, dan ben ik benieuwd naar de ingestelde repos. Kun je een terminalvenster openen, daarin onderstaand commando uitvoeren, en de output ervan hier, tussen CODE tags posten:

zypper lr -d

Ten derde: als je een 64bits systeem + openSUSE hebt, installeer dan geen i586 pakketten. Voordat je het weet zeg je “ja” tegen een poging je hele systeem naar 32bits om te gooien.

Ten vierde: “Screendumps” kun je prima maken door op de PrintScreen knop te drukken. Je kunt de afdruk dan opslaan en bijv. op een site als imagebam.com opslaan. Daar krijg je dan een soort link te zen, die je zo in een post kunt plakken. De andere, voor “hulpverleners” veel interessantere, is om programma’s / commando’s te starten in een terminal venster. Er volgt bijna altijd output, die je met je muis kunt selecteren, rechter muisknop, “kopiëren”, in een postvenstertje hier klikken, Ctrl-V, CODE tags eromheen klaar. Wij krijgen dan precies te zien wat jouw systeem meldt. Hetzelfde geldt trouwens ook voor meldingen in dialoogvensters, kun je meestal selecteren en kopiëren,.

Ten vijfde: nogmaals, schroom niet om vragen te stellen. Wij zitten hier niet voor 't geld, maar gewoon om mensen te helpen bij het installeren en gebruiken van openSUSE. Omdat we zelf ook altjid geholpen zijn.

Ik heb uiteindelijk toch met Yast “evolution-lang” gevonden en geinstalleerd. Dit gaf echter geen verschil van engels naar nederlands. Verder heb ik bij de tools ook een 32 bits terminal gevonden en een X terminal . In beide geactiveerd en zypper lr -d ingevoerd en kreeg toen dezelfde outpt in het corresponderende schermpje. Daarna heb ik geprobeerd om deze tekst te copieren naar het antwoord scherm om het dan tussen CODE tags te zetten. Helaas dat is niet gelukt. Ik gebruik op mijn systeem geen gewone muis maar een trackbal van logitech. Misschien is dat de oorzaak. Ik het wel de tekst zwart kunnen maken en toen geprobeerd Ctrl - V en Ctrl - C te gebruiken helaas ook zonder tekst . Ik ga vanavond nogmaals kijken of ik evolution-lang goed geinstalleerd heb.

[zypper lr -d] Groetjes en nog steeds bedankt!

In een terninal werken Ctrl-C en Ctrl-V niet. Je kunt wel het trackball equivalent van de rechter muisknop gebruiken. Je krijgt dan een context menu te zien, waarin o.a. kopiëren, knippen en plakken.
Tip: sla niet meteen aan het installeren, kijk eerst wat er allemaal al is. Zowel GNOME als KDE als XFCE komen standaard al met terminal programma’s.

Over Evolution: uit- en weer inloggen zou genoeg moeten zijn, bij mij is Evolution dan meteen in het nederlands.
Vraag: wat voor desktop omgeving gebruik je? GNOME? KDE?

Je kunt overigens output ook “redirecten”, bijv. naar een bestand. Even als voorbeeld het zypper commando

zypper lr -d

stuur de output naar de standaard-output, d.w.z. het scherm. Op de volgende wijze kun je dat wijzigen:

zypper lr -d > ~/Documenten/repolijstje.txt

voert het commando “zypper lr -d” uit en zet de output in het bestand “repolijstje.txt”, in de map “Documenten” in je homedirectory (daar staat ~/ voor), of wel /home/JOUWGEBRUIKERSNAAM/
Dat kun je dan openen, met Ctrl-A alles selecteren, en met Ctrl-V hier plakken. Zo omzeil je het trackball probleempje.

De computer en ik hebben nu een nachtje uitgerust en heden morgen bleek de installatie van Evolution-lang toch gelukt. Het geeft nu Nederlands. Ook heb ik Gnome Terminal gestart en daat mee de zypper opdracht uitgevoerd en gewoon met de trackbal gecopieerd en hier in de tekst weer geplakt
-----------±-----------±-----------±-------±---------------------------------------------------------------------------±-------
1 | Updates-for-openSUSE-12.1-12.1-1.4 | Updates for openSUSE 12.1 12.1-1.4 | Ja | Ja | 99 | rpm-md | Index of /update/12.1 |
2 | openSUSE-12.1-12.1-1.4 | openSUSE-12.1-12.1-1.4 | Ja | Nee | 99 | yast2 | cd:///?devices=/dev/disk/by-id/ata-hp_DVD-RAM_GH60L_B0FCDP1186861,/dev/sr0 |
3 | repo-debug | openSUSE-12.1-Debug | Nee | Ja | 99 | NONE | Index of /debug/distribution/12.1/repo/oss |
4 | repo-debug-update | openSUSE-12.1-Update-Debug | Nee | Ja | 99 | NONE | Index of /debug/update/12.1 |
5 | repo-non-oss | openSUSE-12.1-Non-Oss | Ja | Ja | 99 | yast2 | Index of /distribution/12.1/repo/non-oss |
6 | repo-oss | openSUSE-12.1-Oss | Ja | Ja | 99 | yast2 | Index of /distribution/12.1/repo/oss |
7 | repo-source | openSUSE-12.1-Source | Nee | Ja | 99 | NONE | Index of /source/distribution/12.1/repo/oss |
jan@linux-z9ka:~>

Bedankt voor alle goede hulp en ik ga nu gewoon weer de volgende features uitproberen tot ik weer op een probleem stuit.
Jan Zoon