– ik vermoed dat mijn vraag niet thuishoort in dit forumonderdeel, maar ik kon geen beter alternatief bedenken —
Hoe zit het met de versienamen van openSUSE? Een tijd geleden werden die ingevoerd: namen van beroemde wijsgeren.
11.2 is Fichte
11.3 is Rousseau
etc.
Stijlvolle keuze. Maar ze worden nergens gebruikt… Zijn ze weer afgeschaft?
Hé pjotr123, welkom hier…Ik geloof dat ik deze zelf in ‘Praathoek’ of ‘Suggesties/Commentaar’ gezet zou hebben. We beginnen nog maar net, dus zo enorm onderverdeeld als de engelstalige forums zou het niet beter maken
Ik heb zo geen antwoord op je vraag. Zouden best eens interne codenamen kunnen zijn, voordat officieel er een versienummer is. Ik weet dat er in de *buntu wereld veel mensen hun versie bij de bijnaam noemen, maar van openSUSE zou ik behalve Rousseau er niet één hebben kunnen opnoemen. Heb er wel eens iets over gezien in de engelstalige forums.
OK, dank…
Die codenamen van openSUSE vind ik erg mooi, dus eigenlijk jammer dat ze zo weinig worden gebruikt… Maar ik praat inderdaad vanuit mijn Ubuntu-ervaring.
Overigens mag je dit draadje, wat mij betreft, wel even verplaatsen naar een betere plek, hoor.